نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش ریست فکتوری در ویندوز 10

ریست فکتوری در ویندوز 10 ، دلایل متعددی دارد . یکی از این دلایل کند بودن و یا هنگ کردن آن میباشد.  بازنشانی تنظیمات سیستم ویندوز ۱۰ به تنظیمات اولیه، که به تنظیمات کارخانه معروف است برای برخی از کاربران اندکی ترسناک و دشوار است.

در این آموزش از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، به شما عزیزان به صورت تصویری نشان میدهیم که ریست فکتوری در ویندوز 10 بسیار ساده و راحت بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

ریست فکتوری در ویندوز 10 ، نسبت به نسخه های قبلی آسانتر و کم دردسرتر بوده است.

ریست کردن ویندوز ۱۰

برای ریست کردن ویندوز ۱۰ ، در پایین ویندوز ، در بخش نوار وظیفه بر روی بخش سرچ عبارت Reset را تایپ کنید.  سپس در قسمت بالای کادر روی روی عبارت «Reset this PC» کلیک کنید.

و یا آنکه می‌توانید روی کلید استارت «start» که نماد ویندوز در گوشه‌ی سمت چپ پایین قرار دارد، کلیک کنید. سپس روی نماد چرخ‌دنده و از صفحه‌ای که باز می‌شود روی آخرین گزینه که «Update & Security» است کلیک کنید و سپس از فهرستی که مشاهده می‌کنید گزینه‌ی «Recovery» را انتخاب کنید.

از هر روشی که استفاده کرده اید ، در نهایت  عبارت « Get started» را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه ، شما با دو بخش رو به رو هستید :

  • اگر گزینه‌ی «Keep my files» را انتخاب کنید، تمام برنامه‌ها و تنظیمات حذف می‌شوند اما پرونده‌هایی را که شما ذخیره کرده‌اید حذف نمی‌شوند.
  • اگر گزینه‌ی «Remove everything» را انتخاب کنید، تمام برنامه‌ها، تنظیمات و پرونده‌های شما و سیستم تماما پاک می‌شوند.

به طور کلی :

گزینه Keep my files

اگر برای ریست فکتوری ویندوز 10 ، عبارت «Keep my files» را انتخاب کنید، این گزینه برای تنظیمات استاندارد جهت بازگرداندن برنامه‌ها و تنظیمات همراه‌با سیستم کامپیوتر است.

گزینه Remove everything

و اگر از گزینه «Remove everything» و سپس در پنجره‌ی بعدی روی «Change settings» کلیک کنید، تمام برنامه‌ها، تنظیمات و فایل‌های شما پاک می‌شوند.

اگر کامپیوتر‌ی شما دارای مشکل است و عملکرد آن کند است، می‌خواهید آن را بفروشید یا به کسی بدهید یا قصد دارید به‌طور قطعی آن را به‌طور کامل پاک کنید ، منطقی است که از این روش استفاده کنید.

 

در انتها با انتخاب دکمه Next ، شما به بخش بعدی هدایت خواهید شد.

 

جمع بندی

به این دلیل  ماکروسافت ، سیستم ریست فکتوری را قرار داده است ، تا کاربران بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز ، اطلاعات خود را به حالت کارخانه برگردانند.

البته پیشنهاد می شود که اگر به برنامه ویندوز دسترسی دارید ، یک بار آن را نصب کنید.

گاهی اوقات ریست فکتوری زمان بسیار طولانی از کاربران میگیرد.

Rate this post

ارسال یک نظر