نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

باتری لپ تاپ ها

آیا اتصال دائمی لپ تاپ به برق برای باتری مضر می باشد؟

” آیا اتصال دائمی لپ تاپ به برق برای باتری مضر می باشد؟ ” از جمله سوالات پر تکراری است که برای خیلی از افراد سراسر دنیا پیش می آید. همچنین سوالاتی از این قبیل که عمر باتری لپ تاپ چقدر است یا باتری های لپ تاپ تا چه اندازه قابلیت شارژ دارند ؛ سوالات پر تکراری هستند که امروز ما در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی آن می پردازیم.

باتری های قرار داده شده در لپ تاپ ها به دو صورت لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری می باشد. در خصوص هر دو نوع باتری ها موارد زیر اثبات شده می باشد:

 1. یک باتری قابلیت شارژ بیش از اندازه را ندارد: در واقع یک مدار محافظ در درون تمامی باتری های موجود در لپ تاپ ها قرار داده شده است که پس از تکمیل شارژ و پر شدن ظرفیت باتری، اجازه رسیدن برق را به آن نمی دهد.

  2. خالی شدن کامل باتری باعث آسیب رسانی به آن می شود: بر خلاف گوشی های هوشمند، باتری های لپ تاپ در صورت خالی شدن کامل ممکن است دیگر شارژ نشوند! در واقع عدم شارژ باتری به وسیله برق و استفاده کامل از ظرفیت آن باعث ایجاد مشکلات جدی در باتری می شود.

 باتری لپ تاپ ها

ظرفیت شارژ شدن باتری لپ تاپ ها محدود است

 ظرفیت باتری ها محدود است و نمی توان بیش از اندازه ای معین، آن ها را شارژ کرد.

به نوعی زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می رسد، لپ تاپ فرآیند شارژ را به طور کامل متوقف می کند. پس در این صورت لپ تاپ دیگر شارژ نمی شود و سیستم برای تامین انرژی خود از باتری تغذیه می کند.

اما به محض آنکه کمی از شارژ باتری مصرف شد، دوباره لپ تاپ فرآیند شارژ را از سر می گیرد تا انرژی از دست رفته جایگزین شود. به همین جهت، نگران بیش از حد شارژ شدن باتری لپ تاپ تان نباشید. این اتفاق به هیچ وجه رخ نمی دهد و در رابطه با این موضوع، خطری باتری ها را تهدید نمی کند.

تعداد دفعات شارژ باتری چه میزان می باشد؟ 

به طور کلی باتری ها دارای ظرفیت مشخصی برای انجام فرآیند شارژ و دشارژ می باشند. به صورت معمول، یک باتری تحمل 500 مرتبه شارژ شدن را دارد و ممکن است پس از آن بخشی از قابلیت های خود را از دست داده و ضعیف شود. 

آیا خارج کردن باتری لپ تاپ کار درستی است؟

گرم شدن بیش از اندازه باتری لپ تاپ باعث میشود از عمر و توانایی آن کاسته شود. بنابراین اگر قصد دارید پردازش های سنگین انجام دهید ( مثلا بازی های سنگین) بهتر است که باتری را به طور کامل خارج کنید.

بیشتر بخوانید : سایر مقالات راجب لپ تاپ

Rate this post

ارسال یک نظر