نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

AMD

آیا لپ تاپ های گیمینگ در حال مهاجرت به سمت AMD هستند؟

همیشه رقابت بین سه شرکت اینتل ، انویدیا و AMD بالا بوده است و همواره هر شرکتی در تلاش بر این موضوع بوده است که سهم بیشتری از بازار های جهانی را برای خود بگیرد . در این میان با به روز شدن سخت افزار ها و نیاز کاربران مختلف برای استفاده از سخت افزار ، شرکت های تولید کننده هم با سرعت چشمگیری محصولات خود را توسعه دادند . همانطور که میدانید هر سیستم گیمنیگی سخت افزار زیادی را مورد استفاده خود قرار میدهد و با توجه به سال های اخیر و مقایسه کاربران ، تمایل به سمت محصولات AMD در بخش گیمینگ افزایش چشم گیری داشته است که ما امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم در باره مهاجرت به سمت AMD صحبت کنیم.

با ورود پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 Mobile به لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده‌بالا ، برخی از کارشناسان معتقدند خطر جدی شرکت اینتل را تهدید می کند.

امروزه دورانی رسیده‌ایم که لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده‌بالا پردازنده‌های کلاس لپ تاپ ای ام دی (AMD) را به پردازنده‌های اینتل ترجیح می‌دهند. در CES 2021 شاهد رونمایی از تعداد زیادی لپ تاپ بودیم و شرکت‌هایی نظیر ایسوس و لنوو اعلام کردند اکثر رایانه‌هایی که به بازار عرضه می‌کنند، مجهز به نسل جدید پردازنده‌های سری رایزن ای ام دی هستند. این اتفاق، موفقیت بزرگی برای ای ام دی محسوب می‌شود. پردازنده‌ی ای ام دی در گذشته بیشتر درون محصولاتی قرار می‌گرفت که سطح بالا نبودند؛ این گفته به‌ویژه‌ برای پردازنده‌های لپ تاپ این شرکت صدق می‌کرد. اما اکنون اوضاع تغییر کرده است. 

گامی رو به جلو برای AMD

ای ام دی در سال ۲۰۲۰ با پردازند‌ه‌های کلاس لپ تاپ رایزن ۴۰۰۰ که مبتنی ‌بر معماری ذن ۲ بودند، گامی روبه‌جلو برای در دست گرفتن بازار پردازنده‌ی کلاس لپ تاپ برداشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد تیم قرمز توانسته است به موفقیت‌ زیادی ازطریق پردازنده‌های سری رایزن ۴۰۰۰ دست پیدا کند.

جایگاه اینتل به تازگی

اینتل در CES 2021 اعلام کرد موفق‌ به ساخت سری جدیدی از پردازنده‌های نسل یازدهمی خانواده‌ی تایگر لیک (Intel Tiger Lake) شده است که از توان ۳۵ وات استفاده می‌کنند و در نام آن‌ها حرف H دیده می‌شود. پردازنده‌های ۳۵ وات سری تایگر لیک H اینتل به ‌نوبه‌ی خود باکیفیت هستند؛ اما برای لپ تاپ گیمینگ فوق باریک و سبک ساخته شده‌اند، نه لپ تاپ گیمینگی که در آن کارت‌ گرافیک رده‌بالای جدید انویدیا پیدا بشود.

Rate this post

ارسال یک نظر