نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

سلامت کامپیوتر

افزایش طول عمر کامپیوتر و لپ تاپ

هر دستگاهی که با برق کار میکند دارای یک طول عمر مشخصی میباشد ولی اگر به شکل درست از یک وسیله استفاده شود ، میتوانید سالهای سال بدون آنکه با مشکلاتی روبه رو شوید از آن وسیله استفاده کنید. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم تا درباره نکاتی صحبت کنیم که اگر شما عزیزان این موارد را رعایت کنید ، بدون شک طول عمر لپ تاپ یا کامپیوتر شما افزایش پیدا میکند.

بروز رسانی ویندوز در زمان درست

هر شرکت توسعه دهنده ای تنها زمانی برای نرم افزار یا سیستم عامل خود ، آپدیتی بیرون میدهد که نیاز باشد ، تغییراتی را در آن اعمال کند . اکثر این آپدیت ها برای این است که سیستم به شکل درست تر و بهینه تر به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین شما نیز به عنوان یک کاربر ویندوز باید مراقب باشید و در زمان های مناسب ویندوز ، درایو ها و … را آپدیت کنید. توجه کنید که ممکن است برخی از آپدیت ها نه تنها مشکلات قبلی را حل نکند ، بلکه باعث بروز یک سری مشکلات جدیدتری نیز بشود. بنابراین بهتر است پس از هر آپدیتی که وارد اینترنت میشود ، کمی صبر کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید و سپس اقدام به آپدیت بکنید.

کنترل دمای لپ تاپ و کامپیوتر

وجود فن های خنک کننده باعث میشود که گرمای تولید شده ناشی از سخت افزار سیستم ها ، به بیرون هدایت شود. اگر شما به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید ، بهتر است که از فن های نسل جدید یا کولر های مخصوص کامپیوتر ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : چه سطوحی باعث گرم شدن لپ تاپ میشود؟

استفاده از محافظ

نوسانات برقی یکی دیگر از عامل هایی است که به دستگاه هایی که با برق کار می کنند ، آسیب میرساند. بهتر است که لپ تاپ یا کامپیوتر را مستقیما به برق شهری متصل نکنید و به جای آن از محافظ های مخصوص استفاده کنید.

آنتی ویروس های کرک یا رایگان

بر خلاف تصور اکثر کاربران که فکر می کنند ، هر نرم افزار کرک شده ای به شما دسترسی کامل را میدهد ، آنتی ویروس های کرک میتواند باعث ویروسی شدن سیستم عامل شما نیز بشود.

از سمت دیگر آنتی ویروس های رایگان تنها جنبه تبلیغاتی دارد و عملا کار مفیدی را انجام نمیدهد.

تمیز کردن سیستم

هر دستگاهی پس از مدتی گرد و غبار بر روی آن میشیند و همین موضوع میتواند یکی از عوامل گرم شدن آن باشد . بهتر است که هر چند ماه یک بار سیستم باز شود و داخل آن را تمیز کنید. ( برای خدمات جانبی کامپیوتر و لپ تاپ میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید)

Rate this post

ارسال یک نظر