نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

amd

انواع کارت گرافیک AMD

در مقاله قبلی در مورد انواع کارت گرافیک Nvidia صحبت کردیم اما در این مقاله به بررسی انواع مختلف کارت گرافیک AMD می پردازیم.

در حال حاضر شرکت AMD در 4 دسته بندی کلی ، پردازنده گرافیکی تولید میکنه :

 گرافیک دسکتاپ :

این دسته از گرافیک ها برای کامپیوتر های رومیزی طراحی و روی یه کارت گرافیک تعبیه میشن و داخل کیس جا میخورن . سری HD 6000 و HD 7000 و HD 8000 و Radeon R5 ,R7 , R9 ، گرافیک هایی هستن که تو این دسته بندی قرار میگیرن . مثل گرافیک Radeon hd 8770 که از سری 8000 گرافیک های AMD هستش و یا مدل Radeon R9 370 .

 گرافیک لپ تاپ و موبایل :

این دسته از گرافیک های AMD برای استفاده در دستگاه های قابل حمل طراحی شدن . لپ تاپ ها ، برخی تبلت ها ، آلترابوک ها و تبدیل پذیر ها . نامگذاری گرافیک های لپ تاپ AMD مثل گرافیک های دسکتاپ هست با این تفاوت که حرف M اضافه شده . مثلا گرافیک AMD Radeon HD 7670m برای لپ تاپ طراحی شده اما همین گرافیک بدون حرف m برای دسکتاپ طراحی شده .

گرافیک ورک استیشن :

ورک استیشن به لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی گفته میشه که برای کارهای تکنیکال یا فنی و پیچیده طراحی شدن . شرکت AMD برای ورک استیشن ها هم چیپ گرافیک تولید می کنه مثل گرافیک Firepro RG220 .

 گرافیک کنسول

همونطور که گفتم ، شرکت هایی که کنسول بازی تولید می کنن ، پردازنده گرافیکی شون رو از شرکت AMD میخرن . در اکس باکس ، پلی استیشن و نینتندو وی از گرافیک های AMD استفاده شده مثلا گرافیک مورد استفاده در اکس باکس وان اس یه گرافیک AMD با فرکانس 914 مگاهرتز هستش .

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر