نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

باور های اشتباه در مورد ارتقا دادن

باورهای اشتباهی که در مورد ارتقا سخت افزار لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد

بهترین راه برای افزایش عملکرد یک لپ تاپ و کامپیوتر ، ارتقا دادن سخت افزار آن میباشد. اما همیشه یک سری باورهای اشتباهی در مورد ارتقا سخت افزار لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد. این باور ها باعث میشود که کاربر پس از ارتقا سیستم دچار دلسردی و نگرانی شود . امروز در این بخش آموزشی از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، مجموعه از باورهای نادرست و اشتباه را مورد بررسی خود قرار میدهیم.

همچنین میتوانید برای مشاوره و ارتقا دستگاهتان با تیم پشتیبان ما تماس بگیرید.

ارتقا پردازنده باعث افزایش سرعت نمی شود

در واقع شما با ارتقا پردازنده ، توان پردازشی سیستم را افزایش داده اید. اصول کار پردازنده ها به این صورت است که برای هر پردازش درصدی از پردازنده یا همان CPU اشغال میشود. تصور کنید که شما برنامه موزیک پلیر ویندوز را اجرا کرده اید . پردازنده هیچگاه صد در صد توانشان را برای اجرای این برنامه استفاده نمی کند. بنابراین تفاوتی نمی کند که در اینجا شما یک پردازنده نسل هفت داشته باشید یا یک پردازنده نسل پنجم !

ارتقا پردازنده باعث افزایش سرعت نمی شود

البته دقت کنید که اهمیت پردازنده زمانی معلوم میشود که شما تصمیم داشته باشید، برنامه های سنگین مثل بازی ها را اجرا کنید ! یک سیستم با پردازنده core i9 را در نظر بگیرید . در این سیستم یک بازی محبوب را اجرا کرده ایم. حتی در چنین موقعی هم پردازنده تمام قدرتش را برای بازی استفاده نمی کند .

در مورد پردازنده ها بیشتر بدانید

ارتقا رم باعث افزایش سرعت نمی شود

وظیفه رم نگه داشتن اطلاعات موقت در حافظه است . هر چه تعداد رم افزایش پیدا کند ، شما برنامه های بیشتری را می توانید به صورت همزمان اجرا کنید.

ارتقا رم باعث افزایش سرعت نمی شود

برای مثال در دستگاهی که رم 4 گیگ دارد ، اگر فتوشاپ ، یک بازی سبک ، پخش کننده فیلم را همزمان باز کنید ، سیستم شما هنگ می کند. در حالیکه همین شرایط در دستگاهی با رم 8 گیگ کاملا متفاوت است. بنابراین اگر رم دستگاه را به تنهایی ارتقا دهید ، توقع نداشته باشید که سیستم شما همانند یک جت عمل کند.

در مورد رم بیشتر بدانید

افزایش حجم هارد تاثیری در سرعت ندارد

اگر دستگاه شما 500 گیگ فضای ذخیره سازی دارد و شما تصمیم داشته باشید آن را تا یک ترا ارتقا دهید ، به هیچ وجه سرعت شما سیستم شما زیادتر نخواهد شد . تنها تفاوتی که الان وجود دارد این است که شما فضای ذخیره سازی بیشتری خواهید داشت.

افزایش حجم هارد تاثیری در سرعت ندارد

البته استفاده از حافظه های SSD تاثیر مستقیم و مثبتی در سرعت و عملکرد لپ تاپ دارد .

معرفی بهترین حافظه های SSD

ارتقا پردازنده گرافیکی

شما زمانیکه پردازنده گرافیکی را ارتقا می دهید ، هیچ گونه تاثیری در عملکرد فعلی لپ تاپ مشاهده نخواهید کرد. اما تاثیر مثبت زمانی اتفاق می افتد که شما قصد داشته باشید یک بازی سنگین را اجرا کنید یا آنکه از نرم افزار های گرافیکی مثل پریمیر استفاده کنید.

این نرم افزار ها و بازی به پردازنده های گرافیکی قدرتمندی نیاز دارند ، پس هر چه پردازنده گرافیکی قوی تر باشد ، دستگاه در اجرای برنامه های گرافیکی عملکرد بهتری خواهد داشت.

برای خواندن آخرین اخبار کارت گرافیک از این لینک استفاده کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر