نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

باطری لپ تاپ

بهترین نرم افزار های بررسی وضعیت سلامت باطری لپ تاپ

باطری لپ تاپ نیز یکی از بخش های مهم و اساسی دنیای سخت افزار میباشد. در این مقاله بهترین نرم افزار های بررسی وضعیت سلامت باطری لپ تاپ را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم. باطری لپ تاپ از آن جهت مورد اهمیت است که اگر در جایی قرار بگیرید که به پریز برق دسترسی نداشته باشید و یا ناگهان برق محل کار شما قطع شود ، بلافاصله باطری لپ تاپ وارد عمل میشود و از خاموش شدن ناگاهانی دستگاه جلوگیری میکند. همانطوری که میدانید خاموش شدن ناگهانی دستگاه باعث میشود که اطلاعات اولیه شما پاک شود.

برای مثال فرض کنید در حال آماده سازی یک پروژه پاورپوینت بر روی کامپیوتر هستید ؛ که ناگهان برق قطع میشود! در صورتی که پروژه را از قبل سیو نکرده باشید تمامی زحمت های شما نیز از بین خواهد رفت.

تمامی سخت افزار ها در یک بازه سلامتی قرار دارند ، بنابراین لازم است که هرزگاهی توسط یک نرم افزار از وضعیت سلامت آن مطلع شویم.

استفاده نادرست از باتری باعث کاهش طول عمر آن می شود. نظارت بر سلامت باتری شما را قادر می سازد تا در افزایش طول عمر آن گام های اساسی بر دارید.

نرم افزار

نرم افزار BatteryInfoView

از نرم افزار های رایگان برای تست سلامت باتری لپ تاپ BatteryInfoView است. این نرم افزار یک برنامه رایگان و دارای دو مولفه اصلی می باشد که اطلاعات مربوط به باتری لپ تاپ را در اختیار شما قرار می دهد. صفحه اول آن اطلاعات کاملی را در مورد ظرفیت طراحی شده، ظرفیت شارژ کامل، سلامت باتری، تعداد چرخه شارژ/ دشارژ و موارد دیگر را به شما می دهد.

نرم افزار BatteryMon

BatteryMon برنامه ای با کاربرد آسان است که با ارائه نمودار از یافته های آن در زمان واقعی ، میزان شارژ باتری لپ تاپ را کنترل می کند.

 

محور Y عمودی سطح شارژ درصد (۰-۱۰۰٪) و زمان نمونه برداری را در محور X افقی نشان می دهد. می توانید فاصله زمانی نمونه برداری را در صفحه پیکربندی تغییر دهید.

دستور Powercfg Battery Report

دستور powercfg command یک ابزار پنهانی در ویندوز است که می توانید با استفاده از آن برای تولید گزارشی دقیق از تاریخچه باتری خود استفاده کنید. این اطلاعات شامل عملکرد باتری شما است و به شما این امکان را می دهد تا کاهش ظرفیت باتری لپ تاپ خود را که با گذشت زمان اتفاق می افتد، مشاهده کنید.

برای تهیه یک گزارش باتری باید Command Prompt را باز کرده و عبارت powercfg /batteryreport را تایپ کنید. این دستور گزارش باتری را با فرمت HTML ذخیره می کند.

C:\Users\Your_Username\battery-report.html

بر روی فایل دو بار کلیک کنید تا باز شود. سپس، جزئیات زیر را بررسی کنید:

Design Capacity  حداکثر شارژ اصلی است ، در حالی که Full charge capacity این است که لپ تاپ شما اکنون چه میزان شارژ را دارد. Cycle Count  نشان می دهد  چند بار باتری از طریق یک شارژ رفته است. اگر این دو عدد کاملاً نزدیک باشند ، باتری خوبی دارید.

 

 

Rate this post

ارسال یک نظر