نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

Convert-PDF-to-PowerPoint-without-mess

تبدیل پی دی اف به پاورپوینت بدون بهم‌ریختگی متن

پی‌دی‌اف، فرمت فایل جهانی برای ذخیره و به اشتراک گذاری اطلاعات در پلتفرم‌های مختلف است، اما گاهی اوقات، هنگامی که قصد ارائه آن را دارید، نیاز به تبدیل PDF به فرمت پاورپوینت خواهید داشت. آیا راهی وجود دارد که بتوان تبدیل را انجام داد و فایل پاورپوینت را مانند پی دی اف اصلی و با طرح بندی اصلی، عناصر، محتوای متن، گرافیک و غیره حفظ کرد؟

رایج ترین مشکلات کیفیت هنگام تبدیل PDF به PPT

در تبدیل متن پی‌دی‌اف به پاورپوینت همواره با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که سه مورد از رایج‌ترین این مشکلات عبارتند از؛ قالب بندی، نسبت تصاویر و تبدیل ناموفق.

۱. بهم ریختن قالب بندی

همانطور که می‌دانیم، PDF به عناصر PDF غنی خود می‌بالد و همان قالب بندی اصلی فایل منبع خود را حفظ می‌کند، از جمله اندازه، رنگ، فونت، تراز متن، فاصله، حروف کوچک و غیره که نحوه نمایش متن در سند را کنترل می‌کند. با فرض اینکه PDF شما دارای عناصر فراوانی باشد، هنگام تغییر PDF به PPT، حفظ قالب بندی کلید ارائه شما خواهد بود.

واقعیت این است که وقتی از سرویس آنلاین تبدیل PDF به PPT استفاده می‌کنید، قالب‌بندی اغلب به هم می‌خورد، هرچند این سرویس رایگان است، اما در حفظ قالب‌بندی عملکرد خوبی ندارد. اما خوشبختانه برنامه‌های اختصاصی برای تبدیل PDF به پاورپوینت بدون تغییر فرمت طراحی شده‌اند.

۲. کاهش وضوح گرافیکی

هنگامی که PDF را به PPT وارد کردید و PPT را باز کردید، ممکن است متوجه شوید که تصاویر نسبت به تصاویر موجود در فایل PDF اصلی تار می‌شوند یا وضوح کمتری دارند. یکی از دلایل این است که پاورپوینت گزینه‌ای برای فشرده سازی خودکار تصاویر هنگام ذخیره ارائه دارد، این گزینه به طور پیش فرض فعال است. این ویژگی به طور کلی مفید است اما اگر در زمان دیگر که نیاز به تصاویر با کیفیت دارید، برای شما مشکل ساز خواهد بود. نکته‌ای که باید اضافه کرد این است که ما اغلب از JPG به عنوان فرمت تصویر در PDF استفاده می‌کنیم زیرا اندازه آن کوچکتر است، اما JPG یک فرمت با کیفیت پایین است.

دلیل دیگری که وضوح تصویر را کاهش می‌دهد ناشی از ابزاری بوده که برای وارد کردن PDF به PPT استفاده می‌کنید. تنها در صورتی که ابزار مورد استفاده از نظر فنی دارای ویژگی‌های کامل باشد، وضوح تصویر ثابت خواهد ماند یا کاهش کیفیت آن، بسیار اندک است.

تبدیل PDF به PPT در رایانه شخصی ویندوز

برنامه Tipard PDF Converter Platinum یک برنامه کاربردی ویندوز برای انتقال PDF به ۱۵ فرمت از جمله Microsoft Office( Word, Excel, PowerPoint), ePub, RTF, و متن و تصویر است. همچنین از تبدیل دسته‌ای و جزئی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فایل PDF را در داخل برنامه پیش نمایش کنید تا محدوده صفحه را برای تبدیل انتخاب کنید. مانند Cisden، قابلیت OCR برای تبدیل PDF اسکن شده به پاورپوینت یا فرمت‌های دیگر را نیز دارد. برای تبدیل فایل PDF به پاورپوینت به کمک برنامه Tipard مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با کلیک بر روی “+” یا کشیدن و رها کردن فایل‌های PDF را به برنامه اضافه کنید
  • در پنجره پیش نمایش (Preview)، صفحات PDF را مشاهده کنید و محدوده صفحه را برای تبدیل انتخاب کنید. سپس خروجی را به عنوان Microsoft PowerPoint در منوی فرمت خروجی تنظیم کنید.
  • برای تبدیل PDF به پاورپوینت بدون از دست دادن کیفیت در ویندوز، روی Start در پایین پنجره کلیک کنید
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر