نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

حدف windows old

تغییر محل نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰

مسیر پیش فرض نصب تمامی برنامه ها در ویندوز در درایوی است که بر روی آن ویندوزتان را نصب کرده اید ( این درایو معمولا درایو C ) است. گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد تا شما محل نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰ را تغییر دهید که این چالش ناشی از پر شدن فضا درایو ویندوز نیز میتواند باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما حق ندارید فایل نصبی را کپی و در جای دیگر قرار دهید این کار باعث میشود به ویندوز شما صدمات نرم افزاری وارد شود و یا حتی برنامه شما بعدا به شکل درست کار نکند. اما روشی وجود دارد که شما میتوانید محل نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰ را به شکل اصولی تغییر دهید .

نکته :

برنامه هایی که ۳۲ بیتی هستند در پوشه “(C: \ Program Files (x86” نصب می شوند و برنامه هایی که ۶۴ بیتی هستند به طور پیش فرض در پوشه “C: \ Program Files” نصب می شوند. اگر در درایو C خود فضای کمی دارید، می توانید برخی از پرونده ها را به درایوهای دیگر منتقل کنید. Program Files یکی از مهمترین پوشه های درایو C است که در صورت نصب نرم افزار در سیستم، فضای زیادی را می گیرد. یکی از راه های آزاد کردن فضای موجود در درایو C، تغییر مکان نصب پیش فرض فایلهای است. این برنامه های نصب شده فعلی را جابجا نمی کند اما تمام برنامه های آینده بدون تغییر دستی مسیر نصب پیش فرض آن ها عوض خواهد شد.

تغییر محل نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰ با ریجستری

ابتدا در سرچ بار ویندوز کلمه Regedit  را سرچ کنید .

به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
تغییر محل نصب برنامه در هنگام نصب

برای تغییر محل نصب برنامه در هنگام نصب بسته به این که ویندوز شما ۳۲ بیتی باشد یا ۶۴ بیتی باشد، در صفحه سمت راست به دنبال ProgramFilesDir و یا (ProgramFilesDir (x86 بگردید. بر روی آن دوبار کلیک کنید و در کادر باز شده داده های Value خود را از C: \ Program Files به پوشه مورد نظرتان تغییر دهید. OK کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر