نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

تفاوت گوشی اصلی و تقلبی

تفاوت بین گوشی اصلی و تقلبی

فروشگاه خدمات رسمی ایسوس و لنوو سرگزی ، مفتخر است که با توجه به نیاز روز جامعه  انواع گوشی های هوشمند را با قیمت مناسب به فروش برساند . اما نکته ای که در بازار خرید و فروش گوشی وجود دارد ، بحث اصلی و تقلبی بودن گوشی هاست.

خرید گوشی تلفن همراه این روز ها برای بسیاری از کاربران گیج کننده است و شاید تصمیم گیری و انتخاب برای آن ها سخت باشد. اما در این بین اصل بودن گوشی مهمترین عامل در انتخاب و خرید گوشی است و بسیاری از کاربران اطلاعات دقیقی از نحوه تشخیص بین گوشی اصل و تقلبی ندارند.

بنابراین در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا باهم به این پرسش پاسخ دهیم.

گوشی‌ های تقلبی که به آن ها فیک نیز می گویند، ظاهرشان تفاوتی با گوشی اصلی ندارد اما از نظر قطعات داخلی تماما از لوازم بی کیفیت و فاقد قدرت و سرعت لازم ساخته شده ‌اند.

از نظر قیمت

شاید شما هم در بازار گوشی با تلفن هایی مواجه شده باشید که تفاوت قیمت فاحشی با تلفن های موجود در بازار دارند و به اصل بودن آن شک دارید. شاید یکی از اصلی ترین روش ها برای تشخیص گوشی، همین تفاوت قیمت زیاد با قیمت های رایج در بازار است. قیمت تلفن ها اکثرا با نرخ دلار تعیین می شود و تفاوت قیمت زیاد نشانه تقلبی بودن آن است که البته تنها به این مورد نمی توان اکتفا کرد.

خرید از فروشگاه های معتبر

در درجه اول توجه داشته باشید که باید تلفن همراه خود را از مراکز مجاز خریداری کنید تا در صورت بروز تخلف با در دست داشتن فاکتور خرید می ‌توانید از طریق مراجع ذی ‌صلاح حقوق خود را پی ‌گیری کنید.

از نظر بسته بندی محصول

اگر تلفن مورد نظر جعبه ای مخدوش یا باز دارد از پذیرفتن آن بپرهیزید و حتما در حضور فروشنده گوشی را باز و امتحان کنید.

بررسی شماره سریال گوشی

یکی دیگر از راه ها، مراجعه به وب سایتی است که با وارد کردن شماره سریال گوشی در آن و مطابقت دادن مدل گوشی معرفی شده با مدل گوشی شما اصل بودن خرید تایید می شود اما در هنگام خرید مطابقت شماره سریال در سایت میسر نیست.

بررسی لیبل گوشی

لیبل گوشی از دیگر ویژگی هایی است که برای تشخیص گوشی های اصل و تقلبی به کار می رود. چرا که گفته می شود لیبل باید کاملا صاف و در جای خود قرار گرفته باشد و نوشته های روی آن (CE) و تصویر سطل زباله با بخش شطرنجی با کیفیت و بدون خردگی باشد.

مقایسه ظاهری دستگاه

گوشی های تقلبی شباهت زیادی نسبت به گوشی های اصلی دارند. البته تشخیص تفاوت های ظاهری دستگاه های کپی و غیر اصل بسیار مشکل است. یکی از راه های آسان همراه داشتن نمونه اصل گوشی است. با این کار می توانید با مقایسه ظاهری در کنار گوشی اصل به تفاوت های آن دو پی ببرید.

 

Rate this post

ارسال یک نظر