نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

نرم افزار

تمامی نرم افزار های مورد نیاز پس از نصب ویندوز

اگر شما ویندوز را به خوبی نصب کرده باشید ، قدم اول برای استفاده از آخرین و جدید ترین سیستم عامل ویندوزی را با موفقیت برداشته اید.

نصب ویندوز تنها شروع کار است و طبیعتا سیستم شما بدون شک به نرم افزار های جانبی نیاز دارد.

به طور کلی هر سیستم عاملی دارای نوع نرم افزار است : نرم افزار هایی که از آن ها به عنوان پیش نیاز یاد میشود و دسته دوم نرم افزار هایی که به آن ها نرم افزار عمومی یا کاربردی می گویند.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی تمامی آنچه را که شما پس از نصب ویندوز نیاز دارید را به صورت کامل توضیح داده ایم.

تمامی خدمات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت ایسوس سرگزی برای تمامی برند ها با پیک رایگان صورت میگرد !

نرم افزار های پیش نیاز

برای آنکه بتوانیم بر روی سیستم خودمان ، یک سری برنامه مثلا بازی ها را به شکل روان اجرا کنیم ، نیاز به نصب نرم افزارهای پیش نیاز آن هستیم.

این پیش نیاز ها شامل بهبود دهنده سرعت پردازش ، تنظیم خودکار رزولوشین تصویر ، پخش کننده صدا و … میشود.

نصب کارت صدا ، کارت گرافیک و … در ویندوز

برخی سیستم ها به خصوص سیستم های خانگی نیاز مند نصب پکیج های کارت گرافیک هستند . به طور کلی سی دی های این مجموعه توسط شرکت فروشنده به شما باید تحویل داده شود ولی اگر به هر دلیلی به این مجموعه دسترسی نداشتید میتوانید با سرچ کردن مشخصات سخت افزاری خود ، نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید

دایرکت ایکس – direct x :

این برنامه مجموعه‌ای از رابط‌کاربردی برنامه‌نویسی در ویندوز است که عناصر گرافیکی را در بازی‌ها اداره می‌کند. از آنجایی که هر رایانه‌ای، سخت افزار‌های یکسان برای اجرای بازی را ندارد، توسعه‌دهندگان بازی به این دلیل از کتابخانه‌های دایرکت ایکس برای کد‌نویسی بازی‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مایکروسافت ویژوال c++ :

در بازی ها و نرم افزارهای جدید نیازمند این پکیج هستید در واقع به وصورت عادی سیستم عامل اجرا نمی شود و نیازمند یک مفسر می باشد .

دات نت فریمورک – NET framework.

دات نت یک مدل پیاده سازی نرم افزار است که در آن امکان تولید و توسعه نرم افزار به صورت مستقل از پلات فرم و نوع دستگاه امکان پذیر است. در واقع دات نت لايه‌ اي ميان سيستم‌ عامل و زبان برنامه‌نويسي است.

لازم به ذکر است که برخی نرم افزار ها به طور مثال فوتوشاپ کتابخانه های فوق را بر روی سیستم شما نصب می کنند

نرم افزار winrar  :

اگر شما به یک پرونده ای با پسوند rar مواجه شوید برای اکسترکت کردن(استخراج کردن) محتوای داخل آن ، به نرم افزار Winrar نیاز پیدا خواهید کرد.

نرم افزار های ضروری و کاربردی پس از نصب ویندوز:

با توجه به نیاز کاربران ویندوز این لیست میتواند متغیر باشد ولی اگر بخواهیم از دیدگاه عمومی و کلی به این موضوع نگاه کنیم ، یک سری نرم افزار باید بر روی سیستم شما نصب باشد.

مایکروسافت آفیس :

قدرت مجموعه نرم افزار های آفیس آنقدر زیاد بود که هم در سیستم های خانگی و هم در ادارات سراسر دنیا جای خودش را پیدا کرد.

بدون شک نرم افزار Word ( ورد) که از این مجموعه است ، یکی از مهم ترین  و ضروری ترین نرم افزار ها در میان سایر برنامه های ویندوزی میباشد.

نصب آنتی ویروس مناسب

از دیر باز سیستم عامل ویندوز با خطر ویروسی شدن رو به رو بود تا اینکه نرم افزار هایی تحت عنوان آنتی ویروس وارد بازار شدند و همانند یک سپری سیستم عامل ها را از خطر ویروس ، تروجان ، بدافزار و … مصون نگه داشتند.

برای آشنایی با بهترین آنتی ویروس هایی موجود در جهان از این لینک استفاده کنید.

نصب یک مرورگر امن و سریع

سرچ کردن در اینترنت و استفاده از  اقیانوس وسیعی از سایت های مختلف ، به یک مرورگر سریع و امن نیاز دارد. یک مرورگر خوب باید امن باشد تا شما با خیال آسوده پسوردهای خودتان را ذخیره کنید و از طرفی باید سریع باشد تا نسبت به دستور های شما ، پاسخ مناسبی بدهد و اصطلاحا هنگ نکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب مرورگر ها از این لینک استفاده کنید

پخش کننده فیلم و صدا :

گاهی اوقات در حین کار با لپ تاپ یا کامپیوتر ، گوش دادن به یک موسیقی میتواند شما را پر انرژی نگه دارد. یا حتی ممکن است برای تفریح یا حتی آموزش یک فیلم را مشاهده کنید.

ویندوز ها به صورت پیش فرض یک پخش کننده فیلم و صدا در دل خود دارند اما ، کیفیت و امکانات آن ها به شکلی نیست که بتوان برای همیشه از این پخش کننده ها استفاده کرد. از طرفی برخی فرمت ها روی این پخش کننده پیش فرض اجرا نمیشود که در هر صورت شما نیازمند نصب یک پخش کننده خوب ومناسب هستید.

به عنوان مثال میتوان از Km player  برای یک پخش کننده مناسب نام برد.

نرم افزار pdf خوان

برخی فایل های متنی به خصوص کتاب های الکترونیک با پسوند .pdf ذخیره و آماده شده اند  و برای اجرای آن های نمیتوانید از نوت پد یا نرم افزار word استفاده کنید .

بنابراین برای اجرای این دسته از نرم افزار ها شما به یک pdf  خوان نیاز دارید و در اینجا به شما نرم افزار “foxit reader” را معرفی می کنیم.

Rate this post

ارسال یک نظر