نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مشکلات ویندوز

حل مشکل عدم شناسایی و کار نکردن پورت USB لپ تاپ و کامپیوتر

یکی از مشکلات رایجی که برای کاربران پیش می آید ، عدم شناسایی و کار نکردن پورت usb لپ تاپ و کامپیوتر است به خاطر همین موضوع وبسایت خدمات ایسوس سرگزی تصمیم گرفت تا محتوایی درباره این چالش آماده کند.

در صورتی که با پیغام USB Device Not Recognized مواجه شدید دو حالت وجود دارد . حالت اول این است که پورت شما دچار مشکل شده باشد و حالت دوم این است که ( هارد ، فلش ، مموری و…) دچار مشکل شده باشد.

بهتر است که از یک پورت دیگر استفاده کنید تا در ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از فلش شما نیست و چنانچه با مجدد با ارور USB Device Not Recognized مواجه شدید میتوانیم نتیجه گیری کنیم که فلش شما دچار مشکل شده است.

اما در صورتی که ویندوز هیچ اروری به شما نشان نداد ، به احتمال زیاد مشکل خاصی سیستم شما را در بر نگرفته است ، بلکه با جدا سازی از محل پورت usb و اتصال مجدد این مشکل حل خواهد شد.

همچنین روش ها زیر میتواند به سیستم شما کمک کند:

بررسی در Device Manager برای حل مشکل پورت USB لپ تاپ

برای بررسی بیشتر می توانیم از Device Manager استفاده کنید. در ویندوز ۱۰ روی استارت راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

حال لیست دستگاه های متصل را به صورت دسته بندی شده مشاهده می کنید. ابتدا گزینه Universal Serial Bus controllers را پیدا کرده و آن را گسترش دهید. حال در زیر آن به دنبال گزینه USB Host Controller باشید. نام دستگاه شما ممکن است طولانی تر باشد اما شامل این سه حرف می شود.

اگر گزینه ای به نام USB Host Controller مشاهده نکردید، همین می تواند دلیل بروز مشکل باشد. برای رفع این مشکل روی دکمه Scan for hardware changes در تولبار کلیک کنید. با این کار سیستم به صورت خودکار دستگاه های متصل را شناسایی می کند. اگر هم این گزینه ها وجود داشتند، به ترتیب روی آن ها راست کلیک کرده و Uninstall را بزنید.

بررسی در Device Manager برای حل مشکل پورت USB لپ تاپ

پس از حذف آن ها، کامپیوتر را ریستارت کنید تا مجدد نصب شوند. این تازه سازی می تواند مشکل را رفع کند. توجه داشته باشید که اگر از موس و صفحه کلید USB استفاده می کنید، با انجام این کار تا قبل نصب خودکار غیر فعال می شوند.

آپدیت ویندوز برای رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز

با اینکه این گزینه احتمال کمتری برای رفع مشکل دارد، اما باز هم ممکن است آن را رفع کند. پس بهتر است سیستم عامل خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر