نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

لپ تاپ

در خرید لپ تاپ های استوک به چه مواردی باید توجه کرد؟

خرید لپ تاپ های استوک ، یکی از دغدغه ها و نگرانی های خریدارن لپ تاپ میباشد. یک لپ تاپ استوک مدتی در اختیار یک شخص بوده و ممکن است که دستگاه ایراداتی داشته باشد. خریدارانی که توجه کافی و یا دانش کافی در مورد لپ تاپ های استوک ندارند ، ممکن است بدترین خرید خود را تجربه کنند.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، به بررسی نکات مهم در خرید لپ تاپ های استوک می پردازیم. در صورتی که به نکات زیر توجه کنید ، یک لپ تاپ خوب استوک را خریداری خواهید کرد.

آیا تا حالا دستگاه باز شده است؟

یکی از ویژگی های لپ تاپ های خوب استوک ، این است که تا حالا دستگاه باز نشده باشد! دستگاهی که باز شده باشد ، ممکن است در قطعات آن خرابی وجود داشته و مورد تعمیر قرار گرفته است.

بنابراین قبل از خرید توجه کنید که ، پیچ ها باز نشده باشند. معمولا درون محل قرار گيري پيچ ها شاهد رنگ نقره ای و آثار باز شدن بر روي پيچ هستیم .

البته دقت کنید که گاهی این باز شدن ها ، به خاطر ارتقا دستگاه میتواند باشد.

پورت ها سالم باشد

هر لپ تاپی ، تعدادی پورت برای اتصال Usb  و یا … دارد. بنابراین حتما تک تک پورت ها را با دقت کامل تست کنید. برای مثال ، با خود یک فلش به همراه داشته باشید و قبل از خرید پورت های usb را تست کنید.

بد نيست بدانيد که پورت هاي لپ تاپ ها قابل تعويض نيستند و به برد اصلي متصل هستند.پس فکر نکنيد که مانند کامپيوترهاي خانگی مي توان براي آنها راه حل در نظر گرفت.در نتيجه از سلامت پورت ها مطمئن شويد .مهمترين آنها HDMI و USB است.

توجه کنید که اگر به تازگی ویندوز نصب کرده باشید و پورت ها کار نمی کند ، ممکن است به خاطر عدم نصب درایو ها اولیه باشد.

مانيتور و کارت گرافيک

در هنگام بررسي لپ تاپ های استوک با استفاده از کليد FN و کليدهاي تنظيم نور نمايشگر،نور آن را کم زياد کرده و از سلامت آن مطمئن شويد.حداکثر 2 پيکسل سوخته در نمايشگر مي تواند مورد قبول واقع شود اما بيشتر خير.

در کنار این موضوع ، وضعیت مانیتور را هنگام اتصال به شارژر و عدم اتصال شارژر بررسی کنید!

سيستم خنک کننده

برای تست سیستم خنک کننده یا همان فن ها ، در لپ تاپ های استوک ، بهتر است به دو روش عمل کنید:

  1. استفاده از نرم افزار های بررسی سلامت فن
  2. نصب یک نرم افزار مثل فوتوشاپ و بررسی عملکرد فن

کیبورد و اسپیکر

در داخل یک نوت پد ، تک تک دکمه های کیبورد را تست کنید تا از سلامت آن مطمئن باشید . همچنین ، با پخش یک فیلم و یا موزیک ، از سلامت اسپیکر ها اطمینان حاصل پیدا کنید.

بررسی مشخصات فنی

مهمترین بخشی که باید به آن توجه کنید ، بررسی مشخصات فنی لپ تاپ استوک میباشد. فرض کنید قصد خرید یک لپ تاپ با رم 4 گیگ را دارید ، پیش  از خرید ، وارد تنظیمات لپ تاپ شوید و اطمینان حاصل کنید که مشخصات لپ تاپ با آنچه که فروشنده بیان کرده است ، یکی باشد.

تست نرم افزاری

کارت گرافیک ، پردازنده ، رم ، هارد ، مهمترین قطعات سخت افزاری میباشد. با نصب یک برنامه تست نرم افزاری ، از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

Rate this post

ارسال یک نظر