نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ارتقا سیستم

در چه صورت ارتقای سیستم امکان پذیر است ؟

همانطور که میدانید کامپیوتر و لپ تاپ ها قابلیت ارتقا و به روز شدن را دارند ، ولی در برخی از موارد یک دستگاه و سیستم را نمی توانیم ارتقا دهیم. برای مثال سیستم هایی که از مادربرد های قدیمی استفاده می کنند و یا درگاه داخلی محدودی دارند قابلیت ارتقا را ندارند. در این پست آموزشی از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی دستگاه هایی می پردازیم که قابلیت و امکان ارتقا را دارند.

همچنین شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره برای ارتقا سیستم با شرکت خدمات ایسوس سرگزی ،تماس برقرار کنید.

به طور کلی هر سیستمی که تمایل دارید آن را از لحاظ سخت افزاری به روز کنید ، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

پشتیبانی مادربرد

مادربرد ، مادر تمامی سخت افزار های به کار رفته در یک کامپیوتر و یا لپ تاپ است . پردازنده ، رم ، هارد ، کارت گرافیک و … از مهمترین اجزای یک مادر برد میباشند. اینکه مادربرد شما قابلیت پشتیبانی از یک سخت افزار را داشته باشد ، مسئله بسیار مهمی است. برخی از مادربرد ها به خاطر قدیمی بودنشان  از پردازنده های نسل جدید مثل core i9 پشتیبانی نمی کنند و یا اسلات های محدودی برای رم دارند.

یکی از راه حل ها این است که شما مادربرد را به طور کلی تعویض کنید ( این روش هزینه بسیار زیادی برای شما دارد ) و راه حل دیگر این است که قید ارتقا زدن را بزنید و یا از سخت افزار های درجه پایین تری برای ارتقا دادن سیستم خود استفاده کنید.

آنبرد بودن برخی از قطعات

به غیر از پشتیبانی مادربرد ، یکی از مشکلاتی که پیش روی ارتقا دادن سیستم وجود دارد ، آنبرد بودن برخی از قطعات میباشد. به قطعه ای آنبرد می گویند که در دل مادربرد قرار دارد و شما به هیچ شکل نمی توانید آن را از مادربرد جدا کنید. در واقع آن قطعه جزوی از بدنه اصلی مادربرد میباشد.

طبیعتا شما هرگز نمی توانید چنین قطعه را تعویض کنید و یا آن را ارتقا دهید !

به طور رایج اکثر کارت های گرافیک مدل پایین اینتل به صورت آنبرد ارائه میشوند.

ارتقا سیستم

هماهنگی بین قطعات سخت افزار

دقت کنید که هماهنگی بین قطعات سخت افزار یکی از مسائل مهمی است که کمتر به آن توجه میشود ! برخی از قطعات سخت افزاری اینتل و شرکت AMD به شکل مناسب کنار هم هماهنگ نمیشوند و در نتیجه بازه کیفیت دستگاه پایین می آید.

پس به جای خرید خودسرانه قطعات ،  حتما برای تغییر و یا ارتقا سحت افزار سیستم خود با یک شخص کاربلد مشورت کنید .

فضای کافی

به غیر از نکاتی که تا الان بیان شد ، فضای کافی نیز یکی از مهمترین دلایل برای ارتقای سیستم میباشد. تصور کنید که قصد دارید به سیستم خود 5 فن گیمینگ قدرت مند اضافه کنید. در حالی که کیس شما از نوع خانگی و معمولی است. طبیعتا انجام این کار غیرممکن خواهد بود.

و یا حتی اضافه کردن یک پاور قدرتمند نیز ، فضای بیشتری از شما طلب می کند.

 

Rate this post

ارسال یک نظر