نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

دسترسی ادمین در ویندوز

دسترسی administrator در ویندوز چیست؟

حساب‌های کاربری در سیستم عامل ویندوز به دو سطح دسترسی‌ ادمین (مدیر) و دسترسی استاندارد طبقه‌بندی می‌شوند. حساب‌های کاربری استاندارد تنها اجازه انجام تغییراتی را به کاربر می‌دهند که نتیجه آن‌ها فقط برای همان کاربر و حساب کاربری قابل دسترس است.

به عنوان مثال می‌توان رزولوشن دستاپ را تغییر داد و برنامه‌های پرتابل ساده نصب کرد اما در حساب ادمین با وجود Admin Rights، می‌توان درایوها و نرم‌افزارهای مختلف و تنظیمات دسترسی فولدرها را به طور کامل تغییر داد.

در ادامه روش فعال و غیر فعال کردن administrator در ویندوز 7 را آموزش می دهیم تا انتها مقاله با وبسایت خدمات ایسوس سرگزی همراه باشید.

تبدیل حساب کاربری معمولی به ادمین در ویندوز ۱۰

برای ارتقا دادن یک اکانت استاندارد به ادمین، ابتدا با حساب کاربری Admin وارد ویندوز شوید. در منوی استارت روی آیکون چرخدنده‌ای Settings کلیک کنید. در اپلیکیشن تنظیمات، مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Accounts > Family & other people

در تب Family & other people، ابتدا حساب کاربری خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه‌ی Change account type کلیک کنید. سطح دسترسی حساب کاربری موردبحث را از Standard User به Administrator ارتقا دهید تا به این ترتیب دسترسی ادمین در حساب موردبحث نیز وجود داشته باشد.

Rate this post

ارسال یک نظر