نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

بهینه سازی هارد

دلایل سوختن هارد لپ تاپ

یکی از مشکلات رایجی که برای کاربران پیش می آید ، سوختن هارد لپ تاپ است . هارد معمولا به خودی خود آسیب نمی بیند اما اگر از آن به شکل مناسب مراقبت نشود ممکن است آسیب جدی به آن وارد شود.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم تا تمامی دلایل های سوختن هارد لپ تاپ را برای شما عزیزان بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هارد مناسب

از کجا بفهمیم هارد سوخته است ؟

زمانی که شما سیستم را روشن می کنید ، سیستم این وظیفه را دارد تا از داخل هارد اطلاعات اولیه ( ویندوز ، یوزر ، تنظیمات پیش فرض و …) را بخواند. اگر هارد خراب باشد یا به طور کلی ارتباط با آن برقرار نشود . سیستم شما پیغامی مبتنی بر خرابی هارد بیان می کند.

دلایل سوختن هارد

خیس شدن  هارد نیز یکی از دلایل سوختن برد است. اگر هارد خیس شود علاوه بر سوختن برد ممکن است اجزای اصلی هارد مانند ROM  مخصوص آن برند نیز بسوزد. ROM هاردهای وسترن قابل تعویض است اما یافتن ROM مشابه و هم سایز با ROM اصلی خیلی دشوار است. به جز هاردهای وسترن که ROM  قابل تعویض دارند در باقی هاردها در صورت سوختن ROM هارد از بین می رود

اگر از رابط مناسب برای سیستم استفاده نشود نوسان برق  دکل های برقی یا قطع برق ممکن است باعث بوجود آمدن مشکل اساسی و همچنین آسیب  به هارد دیسک شود. این مشکل علاوه بر اینکه باعث سوختن برد هارد می شود ممکن است باعث سوختن IC کنترل هد نیز بشود.( راهکار : از رابط های امن و درست استفاده کنید )

علت دیگری نیز وجود دارد که اکثر کاربران به آن بی توجه هستند . همیشه به خاطر داشته باشید قبل از روش کردن سیستم ابتدا آن را به برق متصل کنید و سپس سیستمان را روش کنید . ممکن است که هیچگاه مشکلی برای شما رخ ندهد اما مراقبت کردن الزامی است . جدای از این موضوع اگر شما این نکته را رعایت کنید ، عمر باطری را نیز بهینه خواهید کرد.

Rate this post

ارسال یک نظر