نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

دمای مناسب برای سخت افزار

دمای مناسب برای سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ

تمامی قطعات سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ یک ماکسیموم دمایی را میتوانند تحمل کنند. پردازند های ( CPU ) ، رم ، مادربرد ، پاور ، هارد و … از مهمترین بخش های هر کامپیوتر هستند که کنترل دمای این بخش ها اهمیت ویژه ای دارد. تمامی قطعات ذکر شده طوری ساخته شده اند که به خوبی در برابر گرمای زیاد مقاوم باشند ولی این مسئله بدان معنا نیست که دمای زیاد هیچ اثر منفی بر این بخش ها ندارد. در این محتوای آموزشی بررسی می کنیم که دمای مناسب هر کدام از قطعات سخت افزاری چه میزان است.

مشکل دمای زیاد کامپیوتر و لپ تاپ

دمای زیاد و بیش از اندازه برای کامپیوتر و لپ تاپ یکی از مشکلات جدی و بزرگی است که باید به شکل درست و مناسب رفع شود. در تمامی سیستم ها یک میزان مشخصی به عنوان دما ذکر شده است و اگر قطعات از آن میزان استاندارد عبور کنند ، سیستم شما به صورت اتوماتیک خاموش میشود.

دمای مناسب برای سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ

در صورتی که شما هم دچار این مشکل شده اید و مرتب سیستمان به خاطر گرمای زیاد خاموش میشود ؛ حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و همچنین بهتر است با تیم فنی شرکت خدمات ایسوس سرگزی تماس بگیرید.

دمای مناسب پردازنده – CPU

پردازنده – CPU یکی از بخش های حیاتی و بسیار مهم کامپیوتر است ؛ در واقع ذهن هر سیستم به این بخش ها ارتباط دارد. یکی از سوالاتی که بیشتر کاربران و ادمین های از ما داشتند و دارند این است که چگونه دمای CPU را بفهمیم و اصلا دمای نرمال CPU چقدر است. دمای نرمال CPU ها در رایانه های شخصی بین 45 تا 50 و در سرورها تا 60 درجه نیز تنظیم می شود. دقت کنید که پردازنده ها ممکن است بتوانند دمای بالاتر را تحمل کنند اما استفاده از دماهای بالاتر اصلا کار مناسب و عاقلانه ای نیست .

تغییرات دمایی در پردازنده – CPU

دمای مناسب برای سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ

طبیعتا دما در پردازنده – CPU بستگی به فعالیت شما دارد. اگر در حال اجرای یک بازی بر روی کامپیوترتان باشید ، طبیعتا شاهد افزایش دما خواهیم بود. در حالیکه اگر کامپیوتر فقط روشن و بدون استفاده رها شود ، دمای پردازنده افزایش پیدا نخواهد کرد.

چگونه دمای CPU خود را بفهمیم

ساده ترین روش برای بررسی و چک کردن دمای CPU استفاده از نرم افزار قدرتمند Speed fan میباشد. عبارت های Core نشان دهنده دمای هر هسته سی پی یو است.

دمای مناسب کارت گرافیک

بر اساس گفته های شرکت های سخت افزاری دمای مناسب برای کارت گرافیک 95 درجه سانتی گراد است. اما این میزان دما ماکسیموم حالت ممکن برای کارت های گرافیک میباشد و در طول دراز مدت این دما به کارت گرافیک شما صدمه وارد میکند.

به طور کلی دمای GPU ( کارت گرافیک) برای بازی نباید بیش از ۸۵ درجه سانتی‌گراد (۱۸۵ درجه فارنهایت) باشد. 

بهترین روش برای خنک کردن سیستم

همه کامپیوتر ها و لپ تاپ ها با هر مدلی از یک یا چند فن مختلف استفاده می کنند . نسل جدید کامپیوتر های گیمینگ هم فن های حرفه ای برای خنک کردن دارند. در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید ، کول پد ها گزینه بسیار خوبی برای خنک کردن لپ تاپ شما خواهد بود.

Rate this post

ارسال یک نظر