نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

keyboards

راهنمای خرید کیبورد مناسب برای تایپ

اگر شما یک تایپسیت هستید و ساعت ها باید با سرعت بالایی تایپ کنید ، به شما پیشنهادی می کنیم که این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی انواع کیبورد ها را برررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید بر اساس نیازتان آن را خریداری کنید.

نکاتی مهم هنگام خرید کیبورد کامپیوتر

هنگام خرید کیبورد کامپیوتر باید دقت فراوانی خرج کرد، به این دلیل که انتخاب کیبورد نامناسب و بی کیفیت ممکن است مشکلات عدیده ای را برای کاربر ایجاد کند. مطالعه ی راهنمای خرید کیبورد از آن جهت حائز اهمیت است که به خریدار اطلاعات کامل و جامعی از کیبورد متناسب با کار و حرفه اش می دهد.

به طور مثال کیبورد مناسب برای کار یک تایپیست حرفه ای با کیبورد مناسب برای گیمرها تفاوت فراوانی دارد و در صورت خرید اشتباه، موجب اذیت کاربر شده و عملا غیر قابل استفاده و موجب دوباره کاری خواهد شد و باید مجددا هزینه کرده و کیبورد کامپیوتر مناسبی خریداری نمود.

فراموش نکنید ‌که استفاده از کیبورد کامپیوتر نامناسب می تواند عوارض و صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد. این صدمات شامل درد مفاصل ، شانه و به خصوص مچ دست شما باشد.

دقت کنید که در خرید کیبورد نکاتی از جمله محل استراحت مچ دست و به روان بودن دکمه های آن توجه کافی داشته باشید.

انواع کیبورد

در کلی ترین حالت ممکن کیبورد ها به دو دسته سیمی و بیسیم تقسیم میشوند که هر کدام معایب و مزایای خودشان را دارند.

کیبورد سیم دار

اگر یک جای ثابتی برای نشستن دارید و ترجیح می دهید که نزدیک کامپیوتر باشید ، این کیبورد برای شما مناسب است . کیبورد های سیم دار نیازی به شارژ شدن توسط باتری ندارند.

کیبورد بی سیم

در صورتی که فاصله محل نشستن شما با کیس کامپیوتر دور است ، این دسته از کیبورد ها به شما پیشنهاد میشود . کیبورد های بیسیم توسط وایرلس به دستگاه متصل میشوند ، البته لازم است بعد از مدتی مجدد شارژ شوند .

نسل جدید کیبورد ها

با پیشرفت تکنولوژی کیبورد ها نیز با سرعت بیشتری تغییر شکل دادند و ظاهر متفاوتی به خود گرفتند.

کیبورد ژله ای

کیبورد ژله ای Venous مدل PV-K118 - بازارچه مجازی حامی

این نوع از کیبورد کامپیوتر بی سیم، حالت ژله ای و نرمی داشته و به سهولت قابل حمل و تا شدن می باشند و انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارند و بنا به خصوصیات گفته شده مقاومت و استحکام قابل توجهی در برابر ضربه و رطوبت از خود نشان می دهند و قابل شستشو نیز می باشند.

کیبورد شیشه ای

این نوع از کیبوردهای بی سیم از سطحی شیشه ای و شبیه به آینه ساخته می شوند و لمسی نیز هستند، اما به دلیل حساسیت های بالایی که دارند، فروش کمتری در مقایسه با انواع دیگر دارند و تنها فاکتور قابل توجه آن ها زیبایی چشمگیرتر می باشد اما در عین حال معایب فراوانی دارند که می توان به مناسب نبودن برای تایپیست ها، کثیف و کدر شدن پی در پی سطح شیشه ای و نیاز به تمیز کردن مداوم، امکان خش افتادن روی سطح شیشه ای و از بین رفتن زیبایی آن اشاره کرد.

کیبورد لیزری

Amazon.com: AGS World's Most Advanced Wireless Laser Projection Bluetooth  Virtual Keyboard & Mouse for iPhone, Ipad, Smartphone and Tablets:  Computers & Accessories

جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در ساخت کیبورد کامپیوتر بی سیم، نوع لیزری می باشد که روش کار آن به این صورت است که یک تصویر لیزری از کیبورد به وسیله ی پرتو افکن بر روی سطحی صاف و صیقلی منعکس می شود و حرکت انگشتان کاربر توسط نوعی سنسور در پرتو افکن دریافت می شود و به وسیله ی برنامه ای پیشرفته مختصات کلیدها مشخص می گردد.

Rate this post

ارسال یک نظر