نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کیس کامپیوتر

راهنمای خرید کیس کامپیوتر

در گذشته سخت افزار کامیپوتر اهمیت ویژه و فوق العاده ای داشت و کمتر کسی به دنبال بدنه مناسب برای کامپیوتر بود . امروزه می دانیم که در صنعت گیم بدنه کامپیوتر بخش اصلی یک سیستم رایانه در نظر گرفته میشود. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی راهنمای خرید کیس کامپیوتر می پردازیم.

ابعاد کیس کامپیوتر

کیس ها دارای سایز و ابعاد مختلفی هستند . از مدل های ساده و کوچک رو میزی شروع میشوند (کیس های کوچک و رومیزی به کیس های Mini-Tower مشهور هستند.) و تا مدل ها ی بسیار بزرگ ادامه پیدا می کنند. در ابتدا شما باید در نظر داشته باشید که نیازتان چیست و با چه هدفی قصد خرید یک بدنه را دارید؟

طبیعتا کیس های بزرگ برای سیستم های گیمینگ مناسب است زیرا در نسل جدید از چندین فن و خنک کننده نوری استفاده میشود ولی برای کیس های اداری نیازی نیست که ابعاد بزرگ آن را در نظر بگیرید.

ورودی و خروجی هوا در کیس

یکی از عوامل مهم در انتخاب یک کیس عالی ، نحوه تهویه هوا در آن می باشد.

کیس کامپیوتر با کیفیت ، باید هوا را به تمام نقاط داخل کیس گردش دهد و بتواند گرمای حاصل از قطعات را به بیرون از کیس انتقال دهد.

در کیس های حرفه ای ، ورودی های هوا در قسمت جلو کیس قرار می گیرند و هوای وارد شده به کیس از عقب کیس و بالای کیس خارج می شود.

جنس بدنه کیس

کیس ها اصولا از ورق استیل ضد زنگ ساخته می شوند. ضخامت ورق استفاده شده در کیس ها بسیار حائز اهمیت است. در کیس های ارزان قیمت از ورق های با ضخامت کم استفاده می شود. این امر باعث می شود که با کوچکترین ضربه ای ، کیس از نظر ظاهری آسیب ببیند. در مجموع استفاده از متریال با کیفیت در ساخت کیس باعث طول عمر بیشتر آن خواهد شد.

فضاهای داخل کیس

برخی از کیس ها این قابلیت را دارند تا شما بتوانید در آینده چندین هارد SSD بر روی آن نصب کنید یا از دو کارت گرافیک مجزا استفاده کنید ؛ بنابراین به این موضوع توجه کافی داشته باشید که اگر قصد خرید کیسی را دارید حتما فضاهای داخلی آن را بررسی کنید و مطمئن شوید در آینده نیاز هایتان بر طرف میشود.

Rate this post

ارسال یک نظر