نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مشکل هنگ کردن ویندوز

راه حل های مشکل هنگ کردن ویندوز

هنگ کردن ویندوز یکی از مشکلات رایج در بین کاربران سیستم عامل ویندوز است ولی جای هیچ نگرانی نیست ، زیرا برای این مشکل هم راه حل های مختلفی وجود دارد. هنگ کردن ویندوز میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد ، برای همین منظور باید در گام اول دلایل مربوطه را پیدا کنیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم. به طور کلی دو دلیل عمده برای هنگ کردن ویندوز وجود دارد ؛ یکی مشکلات سخت افزاری و دیگری مشکلات نرم افزاری !

در ادامه این آموزش از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی راه حل های مشکل هنگ کردن ویندوز  می پردازیم.

همانطور که در ابتدا بیان شد ، در گام اول باید دنبال منشا و دلیل این مشکل باشیم !

مشکلات مربوط به نرم افزار ها

نرم افزار ها  میتوانند از جمله عوامل هنگ کردن ویندوز باشند ، اینکه در چه زمانی یک نرم افزار باعث هنگ کردن و یا حتی کند شدن ویندوز میشود ، خود جای بحث دارد :

  • اگر چند نرم افزار به صورت همزمان در حال اجرا باشند ، ممکن است سیستم شما کند شود و یا اینکه به طور کامل هنگ کند
  • موقع نصب یک نرم افزار بهتر است با سیستم کار دیگری انجام ندهید ، زیرا بخش زیادی از سخت افزار شما درگیر نصب نرم افزار هستند.
  • نرم افزار های سنگین به خودی خود باعث کند شدن و هنگ کردن ویندوز میشود. ( نرم افزار های ویرایشگر فیلم ، نرم افزار های سنگین برنامه نویسی)
  • برخی از نرم افزار ها در پس زمینه ویندوز شما در حال اجرا هستند و ممکن است باعث کند شدن سیستم شما بشوند ( مثل نرم افزار آنتی ویروس )
  • نصب ویجت های مختلف روی ویندوز برای زیبایی
  • پر شدن بیش از اندازه درایو ویندوز با نرم افزار ها و بازی های مختلف

در کنار مواردی که بیان شد ، آپدیت خودکار ویندوز نیز میتواند برای لحظاتی سیستم شما را کندتر کند.

مشکلات مربوط به سخت افزار

طبیعتا نرم افزار و سخت افزار باهم رابطه مستقیم دارند ، به طوریکه هر چه سخت افزار قدرتمندی داشته باشید ؛ سرعت کار با بخش نرم افزاری نیز بالا تر خواهد رفت. گاهی اوقات پیش می آید که ویندوز شما به خوبی و خیلی سریع فعالیت های لازم را انجام میداده است ولی به تازگی دچار کندی شدید شده است و یا مرتب هنگ می کند. از طرفی مطمئن هستید که هیچ کدام از مواردی که در بخش مشکلات نرم افزاری بیان شده است ؛ علت مشکل شما نیست ! حال باید سخت افزار را مورد بررسی قرار دهیم:

  • عمر مفید هارد شما به  پایان رسیده است.
  • پردازنده شما دیگر قدرت کافی برای اجرای نرم افزار های جدید را ندارد.
  • رم شما پایین است و نمیتواند به صورت همزمان چند برنامه را بالا بیاورد.
  • کارت گرافیک شما قدرت اجرای برخی از نرم افزار های گرافیکی یا بازی ها را ندارد.
  • لپ تاپ و کامپیوتر شما قدیمی است و نمیتواند از آپدیت های جدید پشتیبانی کند ( مثلا در صورت نصب ویندوز 11 بر روی یک سیستم قدیمی ، سیستم شما کمی کند خواهد شد)

چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را بر طرف کنیم؟

اکنون به این سوال برمیگردیم که چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را بر طرف کنیم؟ بر اساس تجربه شخصی اکثر مشکلات هنگ کردن ویندوز مربوط به مسائل هارد و حافظه کوتاه مدت ( رم ) میباشد. به چراغ نمایش مشغول بودن هارد از روی کیس و یا لپ تاپ نگاه کنید ، اگر مدت زمان زیادی است که کامل روشن و خاموش نمیشود ، احتمال میرود عمر مفید هارد شما به پایان رسیده است.

مشکل هنگ کردن ویندوز

دقت کنید که هنگام نصب یک بازی و یا نرم افزار این چراغ به طور کامل روشن است و جای نگرانی نیست !

همچنین بهتر است برخی از نرم افزار های سنگین را پاک کنید و یکبار سیستم را ری استارت کنید . دقت کنید که خود آنتی ویروس با جست و جو های متعدد میتواند باعث کند شدن سیستم شما بشود ، بنابراین موقتا آن را هم پاک کنید. در صورت حل نشدن هیچ کدام از موارد بالا ، بهتر است که با کارشناسان فنی شرکت ما تماس برقرار کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر