نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

شناسایی نشدن usb در ویندوز

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز

 ارور Fix USB Device Not Recognized یکی از مشکلات رایج کاربران ویندوز 10 میباشید ، اگر شما هم با این مشکل رو به روشده اید هیچ جای نگرانی نیست زیرا قصد داریم در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، روش های حل مشکل ” عدم شناسایی پورت USB ” بپردازیم.

هر روشی که در ادامه معرفی می کنیم برای شرایط به خصوص مناسب است برای مثال ممکن است مشکل شما با دو مورد اول حل نشود ولی مورد سوم به طور کامل مشکلتان را حل کند. در صورت نیاز هم میتوانید سوالاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگزارید.

شناسایی نشدن usb در ویندوز

ریستارت کردن سیستم و جداکردن تمامی USB ها

ریستارت کردن، یکی از روش های مرسوم برای حل ارور شناسایی نشدن دستگاه های متصل با USB می باشد که باید قبل از بالا آمدن سیستم هیچگونه یو اس بی به سیستم خود متصل نکرده باشید. در واقع می بایست بعد از بالا آمدن و ریستارت کردن سیستم usb را متصل کنید. بدین ترتیب ممکن است مشکل خوانده نشدن USB توسط ویندوز رفع گردد.

آپدیت کردن درایور متصل شده

شما میتوانید به صورت کاملا آنلاین درایور های ویندوز را آپدیت کنید . اگر شما از کاربران ویندوز 8 و 10 هستید ، معمولا درایو ها به صورت خودکار آپدیت میشوند (مگر اینکه شما آپدیت اتوماتیک را غیرفعال کرده باشید)

جدای از مسائل امنیتی ، آپدیت کردن درایو ها برای عملکرد بهتر دستگاه شما پیشنهاد میشود.

 کمک گرفتن از سیستم خطایابی ویندوز یا Troubleshooting

وقتی کامپیوتر usb را نمی شناسد می توانید از قابلیت windows troubleshoot کمک بگیرید. این امکان برای شناسایی اغلب مشکلات ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد. حالا برای رفع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. فلش یا دستگاه مورد نظر را به کامپیوتر متصل کنید.
  2. روی آیکون USB پایین صفحه کلیک کنید.
  3. سپس روی گزینه Devices and printers کلیک نمایید.
  4. در مرحله بعد روی دستگاه مورد نظر کلیک راست کنید سپس گزینه troubleshoot را بزنید.
  5. اگر ویندوز شما نسخه 10 باشد سیستم به صورت نیمه اتوماتیک آن را تعمیر می کند.
  6. اگر ویندوز شما 10 نباشد کافیست گزینه Recommended را انتخاب کنید.

نصب نرم افزار های پیش نیاز

این بخش تنها مناسب کاربرانی است که به تازگی ویندوز را نصب کرده اند ، در مقالات قبلی توضیح دادیم که ویندوز پس از نصب به یک سری نرم افزار کمکی نیاز دارد ، بنابراین بهتر این نرم افزار ها را بر روی سیستم نصب کنید.

بیشتر بخوانید : تمامی افزار های مورد نیاز پس از نصب ویندوز

Rate this post

ارسال یک نظر