نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

حافظه گوشی، به‌خصوص گوشی‌های اندرویدی، نقش مهمی در عملکرد کلی دستگاه ایفا می‌کند. یکی از مشکلات رایج در میان گوشی های اندرویدی پر شدن حافظه آن است. در این مقاله به رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی می پردازیم.

حافظه گوشی‌های اندروید به راحتی و ظرف مدتی می‌تواند پرشود. به خصوص اگر از یک گوشی برای مدت طولانی استفاده کنید. یکی از راه‌‌های رفع این مشکل، خرید گوشی با حافظه بیشتر است. طبیعتا خرید گوشی با حافظه زیاد برای همه مقدور نیست ولی راهکار هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

انتقال فایل ها به حافظه جانبی

یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای خالی کردن فضای گوشی ، انتقال فایل ها به حافظه جانبی گوشی می باشد! شما میتوانید با خرید رم و یا یک فلش، عکس ها، فیلم ها و … را به یک فضای خارجی منتقل کنید تا حافظه داخلی شما آزادتر شود.

ویژگی Manage Storage

در هر گوشی با سیستم عامل اندروید یک قسمت به نام Storage وجود دارد. این بخش اطلاعات مختلفی در ارتباط با حافظه و مواردی که آن را اشغال کرده‌اند، می‌دهد. برای دسترسی به این قسمت ابتدا به Settings بروید و بعد گزینه Storage را انتخاب کنید. البته در گوشی‌های سامسونگ برای دسترسی به Storage باید ابتدا گزینه Device Care و بعد Storage را انتخاب کنید.

در صفحه بعد می‌توانید اطلاعات جامعی از حافظه ببینید. در بالای صفحه با استفاده از یک نمودار دایره‌ای میزان فضای خالی و استفاده شده حافظه گوشی نمایش داده می‌شود. زیر این نمودار موارد ذخیره شده در حافظه، در دسته‌بندی‌های جداگانه نشان داده می‌شوند.

علت پرشدن حافظه گوشی / نحوه خالی کردن حافظه گوشی اندروید

می‌توانید هرکدام از این بخش‌ها را انتخاب و دقیقا مشخص کنید چه فایل‌هایی در آن قسمت‌ها حذف شوند. پس از اینکه موارد مدنظرتان را تیک زدید، از پایین صفحه گزینه Free Up یا Delete را انتخاب کنید.

پاک کردن فایل های کش نرم افزار های پیامرسان

یکی از عمده ترین دلایل پرشدن حافظه گوشی، فایل های کش نرم افزارهایی مثل واتساپ است! تمامی ویس ها و تصاویری که شما باز می کنید همگی در گوشی شما ذخیره میشوند. برای پاک کردن این فایل های اضافه و غیر ضروری وارد File Manager گوشی خود شوید و از طریق ابزار جست و جو کلمه whatsapp را سرچ کنید.

در نهایت تمام پوشه های واتساپ را پاک کنید. دقت کنید که این فرایند مخاطبین شما و چت های شما با دوستانتان را پاک نخواهد کرد!

همین عملیات را میتوانید برای سایر نرم افزار های گوشی خود مثل تلگرام نیز انجام دهید.

Rate this post

ارسال یک نظر