نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

اسکرین شات در ویندوز

روش های اسکرین شات گرفتن در ویندوز

در این آموزش روش های اسکرین شات گرفتن در ویندوز را بیان می کنیم. اسکرین شات گرفتن یکی از راه های ساده برای حفظ اطلاعات به صورت تصویر و ارسال آن برای دیگران است.

اسکرین شات را می توان به عنوان تصویری از آنچه در صفحه مانیتور شما است و در آن ظاهر می شود، تعریف کرد.

اولین و ابتدایی ترین روش برای گرفتن اسکرین شات که همه ی ما با آن آشنا هستیم استفاده از دکمه  PrtScn (Print Screen) یا کلیدهای  CTRL+ PrtScn می باشد. این روش در تمامی نسخه های ویندوز کارایی دارد و بعد از انجام مرحله ی بالا عکس گرفته شده از تمام صفحه در کلیپبورد سیستم ذخیره می شود. برای ذخیره کردن آن نرم افزار Paint را باز کرده و Paste انجام دهید تا عکس گرفته شده وارد برنامه Paint شود و سپس آن را ذخیره کنید.

اسکرین شات در ویندوز

اسکرین شات در ویندوز

اگر می خواهید از کل صفحه عکس بگیرید روش بالا را طی کنید. اما اگر صفحه کلید شما دارای دکمه Fn است برای گرفتن اسکرین شات در کامپیوتر می توانید از این روش استفاده کنید :

1- Fn + PrtScn: این کلید ترکیبی از کل صفحه عکس می گیرد و مطابق دکمه PrtScn در روش های قبلی عمل می کند.
2- Fn + Windows + PrtScn: این روش از کل صفحه عکس می گیرد و آن را روی هارددیسک ذخیره می کند. در این روش عکس گرفته شده با پسوند PNG سیو می شود.
3- Fn + Alt + PrtScn:  از پنجره ی فعال در ویندوز عکس میگیرد و معادل با فشار دادن دکمه های Alt + PrtScn  در کیبورد های دیگر است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر