نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

تست سلامت مانیتور

روش های تست و بررسی سالم بودن مانیتور

ماینتور یا همان نمایشگر ها از اهمیت ویژه ای برخور دار هستند به خصوص زمانی که شما تصمیم دارید یک لپ تاپ استوک ( دسته دوم) خریداری کنید.بنابراین اگر احساس می کنید مانیتور شما مشکلی دارد و یا ممکن است پیکسل سوخته داشته باشد و یا رنگ ها را به خوبی نمایش نمی دهد این مقاله را از دست ندهید. علاوه بر این شما می توانید برنامه مربوط به تست صفحه نمایش را در کامپیوتر خود ذخیره کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

به طور کلی صفحه نمایش از  چند هزار تا چند میلیون پیکسل ساخته شده که رنگ‌های اصلی آبی، قرمز و سبز(RGB) را نمایش می‌دهند و ترکیب روشن و خاموش بودن آن‌ها تصاویر را می‌سازند. ممکن است چند پیکسل سوخته باشد و به درستی کار نکند که باز هم نشان دهنده خراب بودن مانیتور است.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، راه ها و روش های تست و بررسی سالم بودن مانیتور را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

جهت آشنایی با ویژگی های یک مانیتور خوب ، بر روی این لینک کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : روش های کاهش دمای لپ تاپ

نرم افزار تست سالم بودن مانیتور

نرم افزار Eizo MonitorTest ، یکی از نرم افزارهای قدرت مند برای تست سالم بودن مانیتور میباشد . کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و تنها با فشار دادن یک دکمه این نرم افزار شروع به بهینه سازی و کالیبره کردن مانیتور شما اقدام کرده و به صورت خودکار و در ۲۴ مرحله، تمام کارهای لازم را انجام خواهد.

وبسایت های  آنلاین برای تست رنگ و سلامت صفحه مانیتور

تست سلامت مانیتور

در کنار نرم افزار های مختلف تست سلامت مانیتور ، وبسایت های آنلاینی وجود دارند که خیلی راحت میتوانید ، مانیتوری که در اختیار دارید را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید.

وبسایت های Vanity و سایت دوم نیز The lagom LCD monitor که از ابزارهای مختلف برای کالیبره کردن مانیتور شما استفاده می کنند و توانایی این را دارند که اطلاعات و جزئیات ریزی از وضعیت مانیتور را شما ارائه دهند.

4/5 - (40 امتیاز)

ارسال یک نظر