نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

ساخت قلم دلخواه و سفارشی در فتوشاپ

ابزار مداد یا قلم دارای یک سر قلم به خصوصی هستند که به کمک آن میتوانیم به شکل مشخصی رنگ آمیزی کنیم یا خطی را رسم کنید. فتوشاپ دارای قلم های مختلفی است ( خط راست ، خط چین و … ) ؛ همچنین ما میتوانیم قلم های دلخواهمان را به این محیط اضافه کنیم. یکی از دلایلی که خیلی از عزیزان دنبال ساخت قلم جدید هستند ، به کاربردن آن ها در پترن و الگو ها میباشد. در این آموزش فتوشاپی قصد داریم تا ساخت قلم دلخواه و سفارشی در فتوشاپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

اول نرم افزار فتوشاپ را باز کنید،وبعد یک پرونده جدید باز کنید و لوگو یا آرم یا هر چیزی که مد نظرتون است راطراحی کنید.

سپس به بخش منو (Menu) و تب ویرایش (Edit) در بالای صفحه بروید و از لیست باز شده گزینه Define Brush Preset را انتخاب کنید. در این حالت یک پنجره پاپ‌آپ باز خواهد شد و شما می‌توانید برای قلموی خود یک نام انتخاب نمایید. هر نامی که دوست دارید به دلخواه خود تایپ کنید ولی بهتر است اسمی باشد که بعدا به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید. بعد از نام‌گذاری بر روی دکمه OK کلیک کنید.

توجه کنید در پنجره نام‌گذاری شما تصویر کوچکی از طرح پیش‌فرض قلمویی که می‌خواهید بسازید، مشاهده خواهید کرد ولی در صورتی که در تصویر اصلی دارای رنگ باشد، در اینجا به صورت خاکستری دیده می‌شود و رنگ آن ثبت نشده است. البته بعدا هر زمان که دوست دارید می‌توانید آن را رنگی کنید.

خب کار تمام شد به همین سادگی حالا شما یک قلموی سفارشی از تصویر خود دارید.

دقت کنید که برای اینکه این قلم‌مو برای همیشه ذخیره شده و درصورت بازنصب نرم‌افزار قابلیت استفاده از آن را داشته‌ باشید، باید پالت قلم‌موها را نیز ذخیره کنید. برای این کار کافیست تا چرخ دنده گوشه سمت راست پالت قلم‌موها را فشرده و از آنجا گزینه Save Brushes را انتخاب کنید. نامی برای پالت خد انتخاب کنید. از این پس می‌توانید با انتقال فایل ذخیره شده این پالت بر روی کامپیوترهای دیگر، در آنجا نیز از قلم‌موهای ذخیره شده خود استفاده کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر