نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کیبورد

صفحه کیبورد لپ تاپ باید به چه صورت باشد؟

صفحه کیبرود لپ تاپ یکی از بخش های مهم و پر استفاده میباشد. به خصوص برای گیمر ها و عزیزانی که مرتب در حال تایپ کردن هستند. هر شرکت بر اساس طراحی و مهندسی مخصوص به خود ، صفحات کیبورد را طراحی کرده و آن را بر روی لپ تاپ سوار کرده است. متاسفانه گاهی شرکت های بزرگ ( مثل دل ، ایسر و ..) زیبایی را فدای استاندارد بودن لپ تاپ کرده اند. به همین منظور برای رفع این چالش در ادامه این آموزش ویژگی های یک صفحه کیبورد استاندارد را بررسی می کنیم.

دقت کنید که محتوایی که در این بخش ارائه شده است مخصوص صفحه کیبورد های لپ تاپ میباشد و برخی از مواردی که ذکر میشود ،  کاربردی برای کیبورد های رو میزی ندارد!

 

محل قرار گیری دکمه ها

آن دسته از عزیزانی که با اصول حرفه ای تایپ کردن آشنا هستند ، میدانند که فاصله و چینش دکمه های روی صفحه باید به صورت اصولی باشد. این فاصله به طوری است که دکمه ها نباید خیلی فاصله داشته باشند و نه خیلی چسبیده بهم باشند. همچنین زاویه قرار گیری هم اهمیت بسیاری دارد. گاها دیده شده در برخی از کیبورد ها دکمه ها زیر هم قرار میگیرند.

نکته دیگر اینکه بر روی کیبورد تنها دکمه های تایپ قرار ندارد. بر روی کیبورد یک سری دکمه کنترل کردن ( مثل دکمه کم و زیاد کردن صدا ) ، دکمه های دستوری ( مثل alt و shift و …) و سایر دکمه های دیگری نیز قرار دارد. محل قرار گیری این دکمه ها نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر شما یک تایپیست یا گیمر هستید حتما به این موارد توجه کنید !

صفحه کلید کامل

صفحه کلید کامل به صفحه کلیدی گفته میشود که در سمت راست کیبورد ، مجدد بخش دکمه ها و دکمه های عملیات ریاضی قرار دارد.

این مورد گاهی بستگی به سلیقه فرد هم دارد. طبیعتا اگر صفحه کیبورد کامل باشد ، لپ تاپ هم بزرگتر خواهد بود ولی اگر دنبال یک لپ تاپ جمع و جور هستید ، باید از این مورد چشم پوشی کنید.

صفحه کلید کامل برای عزیزانی که مرتب در حال وارد کردن عدد هستند ، یک امتیاز مثبت خواهد بود ولی برای گیمیر ها و تایپیست ها کاربرد آنچنانی دیده نمیشود.

نرم بودن دکمه ها

دکمه های یک کیبورد نباید بیش از اندازه سفت و خشک باشد. زمانی که یک تایپیست به سرعت در حال تایپ کردن حروف است ، گاهی به اندازه کافی نمیتواند انرژی کافی برای فشار آوردن دکمه وارد کند و همچنین اگر دکمه ها زیادی سفت باشند ، بعد از مدتی انگشتان دست دچار درد شدیدی میشود.

محل استراحت مچ دست

این موضوع نیز برای گیمر ها و تایپیست ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع صفحه کیبورد لپ تاپ باید به گونه ای باشد که برای مچ دست یک محل استراحت وجود داشته باشد و شخص مجبور نباشد مرتب مچ دستش را حرکت دهد.

کیبورد های نوری

در کنار زیبایی کیبورد های نوری ، این امکان برای شما فراهم خواهد شد که در تاریکی شب بدون نیاز به روشن کردن چراغی بتوانید حروف صفحه کلید را پیدا کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر