نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

علت بالا نیامدن هارد اکسترنال در تلویزیون

علت بالا نیامدن هارد اکسترنال در تلویزیون

هارد اکسترنال یکی از ابزار ها و وسیله هایی است که اکثر ما از ان استفاده می کنیم. با وجود آنکه فلش ها حجم فیزیکی کمی دارند و حمل و نقل آن آسان است در مقابل هارد ها فضای ذخیره سازی بیشتری به ما میدهند. در این بخش علت بالا نیامدن هارد اکسترنال در تلویزیون را مورد بررسی قرار میدهیم.

هارد های اکسترنال قدرت آن را دارند که نزدیک به 2 هزار گیگ و حتی بیشتر به ما فضای ذخیره سازی بدهند و شما به سادگی میتوانید تمامی فیلم هایتان را با بالاترین کیفیت بر روی آن ذخیره کنید.

یکی از ویژگی های مشابه هارد اکسترنال و فلش ها، قابلیت اتصال آن به تلویزیون است. اما گاهی ممکن است تلویزیون نتواند هارد را تشخیص دهد و به عبارتی هارد بالا نمیاد.

تفاوتی ندارد که از کدام یک از برندهای تلویزیون استفاده کنید؛ در هر صورت ممکن است گاهی هارد یا فلش شما توسط این دستگاه شناسایی نشود و محتوای مورد نظر به نمایش در نیاید.

رجیتسر کردن هارد

گاهی شناسایی نشدن هارد در تلویزیون، ناشی از مشکلات و ناهماهنگی های نرم افزاری است. در این شرایط، رجیستر کردن هارد اکسترنال می تواند راه حل مناسبی باشد. شما باید هارد را در تلویزیون رجیستر کنید تا مشکل عدم شناسایی آن برطرف شود. البته بعد از انجام این کار، نمی توانید هارد را در کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید و حتما باید آن را فرمت کنید. بنابراین اگر اطلاعاتتان مهم هستند و از آنها بکاپ ندارید، بهتر است از رجیستر کردن هارد صرف نظر کنید. برای رجیستر کردن هارد در تلویزیون، باید بر اساس سیستم عامل دستگاه عمل کنید.

برای تلویزیون های مدل اندروید، مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration  را طی کنید. در تلویزیون های غیر اندرویدی نیز از مسیر  HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration  پیش بروید.

هارد بیش از اندازه پر شده است

ممکن است که هارد شما کامل پر شده باشد و برای مثال تلویزیون قدرت پخش و بارگذاری 5 ترا محتوا را نداشته باشد! پردازنده های تلویزیون نسبت به پردازنده های کامپیوتر و لپ تاپ لسیار ضعیف تر می باشد.

تغییر حالت MBR هارد

روش کاربردی دیگر برای رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون ، تغییر MBR هارد از حالت GPT به Basic است. مدل GPT توسط وسایلی نظیر تلویزیون هوشمند و رسیور پشتیبانی نشده است و امکان نمایش محتوای چنین هاردی در این دستگاه ها وجود ندارد. برای این منظور، می توانید از نرم افزارهایی همچون Mini Tool Partition Wizard Professional  استفاده کنید.

هارد را به رایانه وصل کرده و برنامه MiniTool  را اجرا کنید. سپس روی درایو هارد راست کلیک کرده و گزینه Convert  را انتخاب کنید. گزینه Apply  را در بالای صفحه بزنید تا هارد در تلویزیون قابل شناسایی شود. معمولا در این روش رفع مشکل شناسایی نشدن هارد در تلویزیون ، اطلاعات هارد از بین نمی روند. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است از محتوای مورد نظرتان بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر