نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش ماکروسافت ورد

فارسی سازی اعداد در محیط ماکروسافت ورد

اگر در محیط ورد – word با فارسی نوشتن اعداد به مشکل بر خورده اید و فارسی بودن این اعداد برایتان اهمیت دارد ، پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. با وجود آنکه فونت های فارسی توسط محیط ورد به خوبی پشتیبانی میشوند ولی شما نمی توانید اعداد را به صورت فارسی بنویسید ، مگر آنکه تنظیمات به خصوصی را بر روی این نرم افزار انجام دهید.

برای حل این مشکل در گام اول ) به قسمت تنظیمات (Options) ورد بروید. برای این کار:

روی نوار File کلیک کنید، و از منوی سمت چپ، Options را انتخاب کنید.

در گام دوم ) در پنجره‌ی تنظیمات ورد (Word Options) به قسمت Advanced بروید. و در قسمت Show Document Content، گزینه‌ی Numeral را پیدا کنید.

همان طور که می‌بینید، در این بخش امکان انتخاب ۴ گزینه وجود دارد که نتیجه‌ی انتخاب هر کدام از گزینه‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • Arabic: اعداد متن در چه داخل متون فارسی و چه در داخل متون لاتین، به صورت لاتین (123) درج می‌شوند.
  • Hindi: اعداد متن چه در داخل متون فارسی و چه در داخل متون لاتین، به صورت فارسی (۱۲۳) درج می‌شود.
  • Context: اعداد متن در داخل متون فارسی به صورت فارسی (۱۲۳) و در داخل متون لاتین به صورت لاتین (123) درج می‌شوند.
  • System: نرم‌افزار ورد از تنظیمات Windows تبعیت می‌کند، که این تنظیمات در قسمت Region and Language در Control Panel تعیین می‌شود. به این ترتیب، اگر ساعت گوشه ویندوز شما فارسی باشد، اعداد در ورد نیز فارسی خواهند بود.
پنجره‌ی تنظیمات ورد

بر این اساس، توصیه‌ی ما این است که برای فارسی سازی اعداد، گزینه Numeral در Word Options را روی Context بگذارید. به این ترتیب، اگر شما در حال تایپ یک متن فارسی باشید، اعداد شما فارسی خواهند بود و اگر در حال تایپ متن انگلیسی باشیداعداد شما انگلیسی درج خواهند شد.

Rate this post

ارسال یک نظر