نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش فتوشاپ وبسایت خدمات ایسوس سرگزی

فرآیند ادغام لایه ها در فتوشاپ

زمانی که شما پروژه ای را فتوشاپ اجرا می کنید ، به ترتیب کار شما و نیاز شما ، لایه های مختلفی ایجاد میشود . این لایه شامل یک نوشته ساده تا یک پلاگین خاص میتوانند باشند ؛ بعضی اوقات شما نیاز دارید که این لایه ها را باهم ادغام کنید. در این آموزش فتوشاپی وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، قصد داریم تا ادغام لایه ها در فتوشاپ و همچینین نکاتی درباره smart object نیز بیان کنیم.

smart object در فتوشاپ چیست؟

smart object در حقیقت نوعی لایه است که به کمک آن می‌توانید عکس را بدون خراب کردن و افت کیفیت آن، ویرایش کنید.

زمانی که یک لایه‌ی معمولی را به یک اسمارت آبجکت تبدیل می‌کنید، در حقیقت محتویات لایه به صورت مجزا ذخیره می‌شود و با ویرایش کردن، تغییر نمی‌کند و از بین نمی‌رود. در عین حال می‌توانید تغییرات را به صورت داده‌های مجزا ذخیره کنید. به این ترتیب اسمارت آبجکت از خراب شدن داده‌های اصلی که لایه‌ای از عکس است، جلوگیری می‌کند و همیشه راه بازگشتی وجود دارد.

 اگر از اسمارت آبجکت استفاده کنید، لایه‌ی عکس در حقیقت رزولوشن اولیه را حفظ می‌کند. بنابراین ابتدا در پنل Layers که با کلید میانبر F7، نمایش آن فعال و غیرفعال می‌شود، روی لایه‌ی راست‌کلیک کنید. گزینه‌ی Convert to Smart Objects را انتخاب کنید.

ادغام لایه ها به چه صورت انجام میشود؟

چند روش برای ادغام لایه ها در فتوشاپ وجود دارد اما ساده‌ترین آن‌ها ادغام چند لایه با یکدیگر است. در این فرایند لایه‌هایی که در حال حاضر انتخاب کرده‌اید، با یکدیگر ترکیب می‌شوند. جهت ادغام لایه‌های انتخابی با یکدیگر در فتوشاپ، باید لایه‌هایی را که می‌خواهید با هم ادغام شوند، در پنل «Layers» در سمت راست صفحه انتخاب کنید. کلید «Ctrl» در صفحه‌کلید خود را نگه دارید تا بتوانید بیش از یک لایه را هم‌زمان برگزینید.

ادغام لایه ها درفتوشاپ

پس از انتخاب لایه‌های مدنظرتان، برای ادغام لایه ها روی یکی از لایه‌های انتخاب شده کلیک راست و بسته به نوع لایه‌ها، بر روی «Merge Layers» یا «Merge Shapes» کلیک کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر