نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

لپ تاپ گیمینگ یا کامپیوتر گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ یا کامپیوتر گیمینگ؟

انتخاب میان لپ تاپ گیمینگ یا یک سیستم رومیزی (دسکتاپ) همیشه از دشوارترین دغدغه‌های جامعه بازیکنان کامپیوترهای شخصی بوده است. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی این عنوان می پردازیم .

تفاوت‌های کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ

قابل حمل بودن و حجم کم لپ‌تاپ‌ها در نگاه اول مزیت بزرگی نسبت یه کامپیوترهای خانگی به نظر می‌رسد اما کامپیوترهای قابل حمل عملکرد ضعیف‌ترو در نتیجه گرمای کمتری دارند. به طور کلی  کامپیوترهای خانگی قدرتمند، توان پردازش بالاتر و خروجی بهتری دارند.

مثلا اگر با معماری نسل جدید به سراغ یک کارت گرافیک قدرتمند مثل GTX 1660 Ti برای بازی در رزولوشن فول اچ‌دی یا ۱۰۸۰p بروید، راندمان نسخه نوت‌بوک آن ممکن است تا ۱۵% ضعیف‌تر از معادل رومیزی باشد. دلیل عمده این مسأله بحث مصرف انرژی و حرارت است.

مقایسه  پردازنده مرکزی در لپ‌تاپ و پی‌سی

یک پی‌سی قدرتمند به حافظه دسترسی تصادفی یا RAM بیشتری را در خود جای می‌دهد، درنتیجه سرعت و حجم اطلاعات در حال پردازش را بالا می‌برد. از طرفی یک کامپیوتر رومیزی می‌تواند کارت‌های گرافیکی با کیفیت بالاتر از لپ تاپ را اجرا کند. این در حالی است بسیاری از لپ‌تاپ‌ها همچنان از گرافیک‌های یکپارچه و ضعیف بهره می‌برند.

در لپ‌تاپ‌های گران قیمت و مدرن، وجود پردازنده‌های ویدیویی مستقل و حافظه ویدئویی اختصاصی راندمان اجرا به صورت افزایش یافته است. اما همچنان نمی‌توان پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند کامپیوتر امروزی را با نسخه‌های جمع و جور لپ‌تاپ‌ها مقایسه کرد.

قابل حمل بودن

برای بسیاری از گیمرها که اهل خانه‌نشینی مفرط نیستند، انتخاب یک لپ‌تاپ گیمینگ از جهت قابل حمل بودن می‌تواند به یک مزیت بسیار مهم تبدیل شود. در حالی که سیستم رومیزی همیشه ثابت است و باید در یک نقطه از خانه آن را نگه دارید، لپ‌تاپ گیمینگ به شما اجازه تجربه جدیدترین بازی‌های روز را در هر نقطه از خانه و حتی مکان‌های دیگر می‌دهد. این موضوع علی‌الخصوص برای افرادی که سفر می‌کنند حائز اهمیت است.

قابلیت ارتقا

شاید بزرگ‌ترین عیب لپ‌تاپ در مقایسه با سیستم دسکتاپ مسئله ارتقای قطعات باشد. با اینکه نوت‌بوک‌ها جدید به شما قابلیت ارتقای حافظه و هارد سیستم را می‌دهند، تعویض قطعات مهمی چون پردازنده و کارت گرافیک کاری بسیار دشوار و در اکثر مواقع غیرممکن است.

کیفیت تصویر یا اندازه تصویر؟

اندازه‌ی تصویر بزرگ‌ترین الترابوک‌ها هم در حال حاضر نهایت تا ۱۷ اینچ است. این در حالی است که شما با سیستم رومیزی می‌توانید حتی به فکر یک مانیتور ۳۴ اینچی باشید.

نکته مهم این است که از نظر تصویر و کیفیت آن همه‌چیز به سلیقه و نیازهای بازیکن و صدالبته بودجه او بازمی‌گردد.

 

Rate this post

ارسال یک نظر