نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مزایا و معایب فایروال

مزایا و معایب فایروال ویندوز

شاید بارها اسم فایروال ویندوز را شنیده باشید و یا آنکه ویندوز بارها نوتیفی تحت عنوان تنظیمات فایروال برای شما ارسال کرده باشد.

در این مقاله از وبسایت نمایندگی ایسوس سرگزی مزایا و معایب فایروال ویندوز را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعریف اولیه فایروال

فایروال (Firewall) چیست؟ فایروال سیستمی است که از شبکه یا رایانه شخصی شما در برابر مزاحمان، دسترسی غیر مجاز، ترافیک مخرب و حملات هکرها محافظت می‌کند.

حال که با مفهوم فایروال آشنا شدید، در ادامه مزایای فایروال را بیان می کنیم:

  • محافظت در برابر بدافزار
  • توقف هکرها
  • کنترل دسترسی
  • حریم خصوصی

محافظت در برابر بدافزار

وظیفه بزرگ فایروال نظارت بر ترافیک عبوری از آن است. هر اطلاعاتی که از طریق شبکه منتقل می شود به صورت بسته است. فایروال هر یک از این بسته ها را برای هرگونه تهدید خطرناک بازرسی می کند. اگر احتمالی وجود داشته باشد که فایروال آنها را پیدا کند، بلافاصله آنها را مسدود می کند.

کنترل دسترسی

فایروال ها دارای یک خط مشی دسترسی هستند که می تواند برای هاست ها و سرویس های خاصی پیاده سازی شود. برخی از هاست ها می توانند توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار گیرند. بنابراین بهترین حالت این است که دسترسی چنین هاست هایی به سیستم را مسدود کنید. اگر کاربر احساس کند که در برابر این نوع دسترسی های ناخواسته به محافظت نیاز دارد، این خط مشی دسترسی قابل اجرا است.

توقف هکرها

هکرها در اینترنت همیشه به جستجوی رایانه می‌پردازند تا فعالیت‌های غیرقانونی خود را انجام دهند. هنگامی که هکرها چنین رایانه هایی را پیدا می کنند، حتی شروع به انجام فعالیت های مخرب مانند انتشار ویروس می کنند. بنابراین، برای جلوگیری از چنین نفوذی، ایده خوبی است که با امنیت فایروال همراه باشید.

حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی های اصلی یک کاربر است. هکرها دائماً به دنبال اطلاعات حریم خصوصی برای بدست آوردن سرنخ در مورد کاربر هستند. اما با استفاده از فایروال بسیاری از خدمات ارائه شده توسط یک سایت مانند سرویس نام دامنه را می توان مسدود کرد. از این رو، هکرها هیچ شانسی برای دریافت جزئیات حریم خصوصی ندارند. علاوه بر این، فایروال ها می توانند اطلاعات DNS سیستم سایت را مسدود کنند. به همین دلیل نام و آدرس IP برای هکرها قابل مشاهده نخواهد بود.

معایب استفاده از firewall نرم افزاری:

  • برای هر کامپیوتر موجود در شبکه می بایست جداگانه نصب شوند در نتیجه زمان بر خواهد بود.
  • گاهی Uninstall کردن و حذف کامل آن ها با مشکل رو به رو می شود.
  • به دلیل وابسته بودن به سیستم عامل در زمان های بحرانی مناسب نیستند.
  • از پردازنده و مموری خود سیستم برای پردازش ها استفاده می کنند.
Rate this post

ارسال یک نظر