نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مرورگر امن

معرفی امن ترین مرورگر های جهان

کاربران زیادی هستند که روزانه با وبسایت های مختلف در ارتباط هستند و اطلاعات مهمی را جابه جا می کنند . در نتیجه استفاده از یک مرورگر امن و مطمئن به یکی از چالش های این کاربران است. در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، مطمئن ترین و امن ترین مرورگر ها را مورد بررسی خود قرار میدهیم.

بهتر است قبل از شروع راجب این ویژگی های یک مرورگر امن صحبت کنیم.

ویژگی های یک مرورگر امن کدام است؟

هر ویژگی مثبتی بی دلیل نیست ، درنتیجه بین یک مرورگر معمولی و یک مرورگر مطمئن تفاوت هایی وجود دارد:

ذخیره اطلاعات مهم : مرورگر ها اطلاعات شما را در حافظه کش یا حافظه اصلی ذخیره می کنند . در یک نگاه ممکن است این موضوع یک ویژگی خوب برای شما باشد ولی از دیدگاهی دیگر این ذخیره اطلاعات بدون خطر هم نخواهد بود.

افزونه های ناامن: اکثر مرورگر در فروشگاه خود کلی افزونه نا امن دارند که به راحتی میتوانند اطلاعات شما را مورد سرقت قرار دهند. در حالیکه یک مرورگر امن جلوی نصب چنین افزونه هایی را خواهد گرفت.

ثبت فعالیت آنلاین:مرورگر های امن طوری برنامه ریزی شده اند که اثری از شما در اینترنت به جای نگذارند .

امن ترین مرورگر ها کدام هستند؟

توجه کنید که این لیست به این معنا نیست که مرورگر فعلی شما فاقد امنیت است و باید فورا پاک شود . مرورگر هایی که در ادامه معرفی کنیم، ممکن است سرعت پایینتری داشته باشند ولی بر اساس آزمایشات و نظر سنجی ها کاملا قابل اعتماد کردن هستند.

مرورگر تور

تور یکی از امن ترین مرورگر های جهان است. این مرورگر از رمزگذاری سه لایه استفاده می‌کند و امنیت شما را به بهترین حد ممکن می‌رساند.

تور به هیچ وجه سابقه فعالیت های شما را ذخیره نمی‌کند، حتی کوکی های شما را بعد از هربار استفاده به طور کامل پاک می‌کند. البته مرورگر تور به اندازه دیگر مرورگر ها سریع نیست. به همین دلیل تور برای پخش ویدئو آنلاین مناسب نیست.

مرورگر Brave

این مرورگر نیز یکی از امن ترین مرورگر های موجود در جهان است. برخلاف برخی از مرورگر ها که برای افزایش امنیت، باعث کاهش سرعت می‌شوند، مرورگر brave اما از سرعت خوبی هم برخوردار است.

مرورگر brave بر اساس مرورگر Chromium ساخته شده است. این مرورگر به طور پیش فرض هرگونه محتوای خطرناک را برای شما مسدود می‌کند و اطلاعات شما را با هیچ سایتی به اشتراک نمی‌گذارد.

مرورگر فایرفاکس

یکی دیگر از مرورگر های نسبتا امن موزیلا فایر فاکس است. بر خلاف تور که سرعت کمی دارد، فایرفاکس سرعت بهتری دارد. به نوعی می‌توان گفت فایر فاکس علاوه بر سرعت و زیبایی ظاهری، یک مرورگر امن است! تنظیمات مرورگر فایرفاکس با توجه به نیاز های شما صورت می‌گیرند. خودتان می‌توانید مجوز ها را تنظیم نمایید.

Rate this post

ارسال یک نظر