نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

dell

معرفی لپ تاپ دل سری الین ویر (Alienware)

آخرین خانواده از شرکت دل که قرار است در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به آن بپردازیم ، لپ تاپ الین ویر (Alienware) میباشد. همانطور که می دانید صنعت بازی های کامپیوتری با سرعت چشم گیری در حال رشد کردن است و هر ساله بازی ها سخت افزار قدرتمند تری را طلب می کنند. با توجه به همین نکته شرکت های بزرگ تولید لپ تاپ از جمله دل به این موضوع توجه کرده اند تا لپ تاپی را برای گیمیر ها عزیز تولید و ارائه کنند که بتواند نیاز های آن را به خوبی برطرف کند.

سری الین ویر (Alienware) از آن دسته لپ تاپ هایی هستند که جزو گروه گیمینگ در نظر گرفته میشیوند اما طبق نظرات اکثریت در مقابل لپ تاپ های گیمینگ ایسر و ایسوس حرف زیادی برای گفتن ندارد.

ظاهر و بدنه

یکی از دلایلی که به سری الین ویر (Alienware) ایراد گرفته میشیود ، شکل و ظاهر نامناسب آن است . در طراحی آن سعی شده تا شکل لپ تاپ را از حالت ساده به حالت گیمینگ تغییر دهند اما به نظر اکثریت این تغییر شکل زیاد مورد پسند واقع نشده است . اگر سری الین ویر (Alienware) در هر سال مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که شرکت دل هر سال با یک ظاهر لپ تاپ را ارائه می کند اما همچنان مورد نقد قرار می گیرد.

بدنه : شرکت دل از آن دسته شرکت هایی است که تمام تلاش خود را کرده تا بدنه ای محکم و قابل اطمینان بسازد. بدنه به کار رفته در خانواده الین ویر (Alienware) نیز استحکام کافی را دارد و به جای پلاستیک فشرده از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده است.

از لحاظ نور RGB سری الین ویر (Alienware) حرفی برای گفتن ندارد و تنها نسخه های جدید آن دارای کیبورد تک رنگ هستند.

سخت افزار لپ تاپ های گیمینگ دل

سری لپ تاپ های گیمینگ شرکت دل اصولا از گرافیک Nvida استفاده می کند اما در یکی از نسخه های این لپ تاپ از AMD هم استفاده کرده است.

یکی از نکات مثبت لپ تاپ های دل که قبلا هم به آن اشاره کردیم ، قابل ارتقا بودن بخش های اصلی ان است . شما به سادگی میتوانید رم 8 گیگ را 64 گیگ ارتقا دهید.

از لحاظ ذخیر سازی : ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت از نوع PCIe SSD یا حداکثر ۴ ترابایت از نوع RAID0 یا حداکثر ۴/۵ ترابایت از نوع RAID0 Plus به‌همراه ۱ ترابایت از نوع SSD یا HDD

وضعیت درگاه ها : سه درگاه USB 3.2 Gen 1، یک درگاه USB Type-C Thunderbolt 3، یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه Mini DisplayPort 1.4، یک درگاه میکرو SD، یک کارت‌ خوان SD استاندارد

قدرت مند ترین و جدیدترین

Area-51m که دل از آن با نام کامل Alienware Area-51m R2 یاد می‌کند، قدرتمندترین مدل از بین لپ‌تاپ‌های جدید به‌حساب می‌آید. این لپ‌تاپ گیمینگ به پردازنده‌های نسل‌دهمی جدید اینتل مجهز است که در کلاس دسکتاپ هستند و به‌تازگی معرفی شده‌اند.

بر‌اساس اطلاعات رسمی، دستگاه یادشده در چهار کانفیگ با چهار پردازنده‌ مرکزی اینتل نسل‌دهمی روانه‌ی بازار خواهد شد. پایین‌رده‌ترین کانفیگ پردازنده‌ی Core i7-10700 دارد که از هشت هسته‌ بهره می‌برد و می‌تواند وظایف را با فرکانس پردازشی پایه‌ی ۲/۹ گیگاهرتز و فرکانس پردازشی تقویت‌شده (بوست) ۴/۸ گیگاهرتز پردازش کند. 

Rate this post

ارسال یک نظر