نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

AMD

معرفی پردازنده های سری C از AMD

در معماری جدید لپ تاپ های کروم بوک ها از پردازنده‌های سری C رایزن و اتلون ۳۰۰۰ استفاده شده است که در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم درباره این دو مورد صحبت کنیم.

با توجه به این نکته که بازار کروم بوک ها روز به روز در حال افزایش است ، تراشه‌های سری C با رشد چشم گیری به این خانواده ملحق شده اند.

 رایزن 7 3700C

تراشه رایزن 7 3700C به عنوان پرچم‌دار سری C از هسته پردازشی ۱۲ نانومتری با معماری زن‌پلاس برخوردار است که با فرکانس پایه ۲.۳ گیگاهرتزی کار می‌کنند و تا ۴ گیگاهرتز نیز اوج می‌گیرد.

این تراشه که با ۱۰ واحد پردازشی وگا همراه شده، ۶ مگابایت حافظه کش دارد و توان حرارتی (TDP) آن ۱۵ وات است.

همچنین لازم به ذکر است که این تراشه دارای 8 ترد که فرکانس پایه آن ۲.۶ گیگاهرتز  بوده ؛ همچنین دارای دو هسته میباشد.این تراشه دارای ۳ واحد پردازشی وگا و ۵ مگابایت حافظه کش است.

خانواده اتلون ۳۰۰۰

اتلون Gold 3150C دارای هسته‌های ۲ رشته‌ای است که در فرکانس پایه ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند و تا ۳.۳ گیگاهرتز نیز بالا می‌رود.

نکته قابل توجه این تراشه این است که ۵ مگابایت حافظه کش و ۳ واحد پردازشی وگا با سرعت کلاک ۱۱۰۰ مگاهرتز  پشتیبانی می کند ، همچنین اتلون Silver 3050C دارای دو هسته بدون ترد و فرکانس پایه و بوست ۲.۳ و ۳.۲ گیگاهرتز است. این پردازنده هم ۲ واحد پردازشی وگا با کلاک ۱۱۰۰ مگاهرتز دارد.

Rate this post

ارسال یک نظر