نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

Sapphire Rapids

معرفی پردازنده 20 هسته ای Sapphire Rapids

مدتی است که اخبار سخت افزار ، در مورد پردازنده 20 هسته ای به عنوان  Sapphire Rapids از شرکت اینتل صحبت می کنند.  اولین بنچمارک از یک CPU با 20 هسته در حالی منتشر می‌شود که نتایجی جالب توجه برای سیستم‌های حرفه‌ای به همراه دارد. در پیکربندی این پردازنده از دو چیپ استفاده شده است در نتیجه شاهد 40 رشته هستیم.

ظاهرا فرکانس پایه 1.5 گیگاهرتز می‌باشد اما با توجه به خروجی JSON از Geekbench سرعت کلاک گزارش شده 4.68 الی 4.70 گیگاهرتز بوده. این که چنین فرکانسی واقعی است یا این که یک خطای مربوط به Geekbench مشخص نیست اما لازم به ذکر است که Sapphire Rapids به عنوان یک سری HEDT (مشابه Threadripper تیم سرخ) نیز عرضه خواهد شد و به همین علت انتظار چنین سرعتی را برای این خانواده داریم.

کمپانی اینتل اخیرا اعلام کرده بود که پردازنده‌های Sapphire Rapids در فصل دوم سال آینده میلادی وارد فاز تولید انبوه خواهند شد.پردازنده‌های Sapphire Rapids برای رقابت با مدل‌های میانی از AMD EPYC عرضه می‌شوند.

آیا پردازنده 20 هسته فوق سریع است؟

مدل 20 هسته‌ای Sapphire Rapids در پیکربندی دو سوکت (40 هسته) به هیچ عنوان سریع نیست. پیکربندی مذکور به راحتی توسط پردازنده رده مصرف کننده Ryzen 9 5950X شکست می‌خورد که دو برابر عملکرد چند هسته‌ای بهتری را به همراه دارد.

Rate this post

ارسال یک نظر