نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

GeForce RTX 2080 Super

معرفی کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super

جدیدترین خبر به رونمایی محصولات گرافیکی جدید انویدیا ارتباط دارد و قبلا هم اخباری از رونمایی پردازنده‌های جدید AMD 4000 و نسل دهم پردازنده‌های اینتل Comet Lake-H منتشر شده بود. انویدیا در رونمایی اخیر خود، کارت‌های گرافیک جدید مخصوص لپ‌تاپ معرفی کرد که شرکای تجاری، آن‌ها را با پردازنده‌های نسل جدید رایزن و کور در کامپیوترهای شخصی همراه استفاده خواهند کرد. آن‌ها همچنین نوآوری‌های قابل‌توجهی را هم در کنار محصولات معرفی کردند. 

انویدیا در نسل کنونی پردازنده‌های گرافیکی خود روند ثابتی داشته است و هیچ‌گاه از نام‌گذاری خاصی برای کارت‌های گرافیک مخصوص لپ‌تاپ استفاده می‌کند. ازطرفی به‌هرحال کارت‌های مستقل مخصوص لپ‌تاپ، مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. درواقع اگرچه نمونه‌های لپ‌تاپ تعداد هسته‌ی CUDA و پشتیبانی حافظه‌ی برابری با نمونه‌های دسکتاپ دارند، سرعت کلاک و توان طراحی گرمایی آن‌ها به‌خاطر محدودیت‌های فرم‌فاکتور لپ‌تاپ، با نمونه‌های دسکتاپ تفاوت دارد. کارت‌های گرافیک جدید خانواده‌ی Super، برای لپ‌تاپ‌هایی با توان طراحی گرمایی بیشتر از ۸۰ وات توسعه یافته‌اند.

Sale > gtx 1080 ti vs gtx 1080 > is stock

حافظه‌ی کارت‌های گرافیکی، تغییر عمده‌ی دیگر در محصولات جدید خانواده‌ی RTX محسوب می‌شود. هردو کارت با هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 عرضه می‌شوند. نسخه‌‌ی لپ‌تاپ RTX 2080 Super برخلاف نسخه‌ی دسکتاپ، مجهز به حافظه‌ی GDDR6 با سرعت ۱۵/۵ گیگابیت‌برثانیه نیست. درواقع این محصول جدید با حافظه‌ای با سرعت مرسوم ۱۴ گیگابیت‌برثانیه عرضه می‌شود که در اکثر محصولات خانواده‌ی RTX دیده‌ایم.

چرا باید به محصولات جدید شرکت انویدیا اعتماد کرد؟

شرکت انویدیا در رونمایی محصولات جدید، تمرکز زیادی روی افزایش بازدهی مصرف نیرو دارد. آن‌ها ادعا می‌کنند که در همکاری با تولیدکننده‌های لپ‌‌تاپ، استفاده از ماژول‌های تنظیم ولتاژ (VRM) بهتر را در کامپیوترهای همراه در دستور کار قرار داده‌اند. 

NVIDIA Brings GPU, HPC and AI Expertise to COVID-19 Battle

 تنظیم ولتاژ، یکی از فعالیت‌های مهم در بهبود بازدهی محصولات محسوب می‌شود. هرچه هدررفت توان قطعات بیشتر باشد، گرمای بیشتری به لپ‌تاپ اضافه می‌شود و ظرفیت آن زودتر پر خواهد شد. درنتیجه تمامی اقدام‌ها در مسیر بهبود بازدهی کارایی کامپیوتر شخصی هستند.

نکته دیگر اینکه سخت افزار های این شرکت مرتب به روز رسانی میشوند!

Rate this post

ارسال یک نظر