نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

شاسی لپ تاپ

مقایسه بدنه پلاستیکی و بدنه آلومینیومی در ساخت لپ تاپ ها

بدنه لپ تاپ ها معمولا از جنس پلاستیک یا آلومینیوم میباشد و هر کدام از این دو مورد دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم.

بدنه آلومینیومی :

در گذشته بدنه های آلومینیومی بسیار مرسوم و رایج بود و اگرنگاهی به لپ تاپ های سال ۲۰۱۰ بندازیم متوجه خواهیم شد شرکت های بزرگی مثل Dell در بدنه لپ تاپ های خود از آلومینیوم استفاده کرده اند.

ویژگی های مثبت : بدنه های آلومینیومی در مقابل ضربه بسیار مقاوم تر بوده اند و به سادگی دچار خط یا خش و آسیب دیدگی نمیشدند ! خنک شدن بدنه های آلومینیومی به مراتب سریع تر بوده و در نتیجه فشار وارد شده به فن بسیار کم بوده است. بدنه های آلومینیومی با مرور زمان دچار افت کیفیت نمیشدند و از زیبایی لپ تاپ ها کم نمی کردند.

ویژگی های منفی : در کنار تمامی ویژگی های مثبتی که بیان شد ، بزرگترین عیب بدنه های آلومینیومی وزن آن ها بوده است . بدنه های آلومینیومی روی وزن لپ تاپ تاثیرمستقیم می گزارند و همین موضوع باعث شد تا سازندگان لپ تاپ ها بدنه های پلاستیکی را در نظر بگیرند.

بدنه های پلاستکی :

بدنه های پلاستیکی نسبت به بدنه های آلومینیومی از مقاومت کمتری برخور دار بودند و در مقابل ضربه ها بسیار کوچک دچار شکستگی یا خط و خش میشدند. اما بوسیله این بدنه ها حمل کردن لپ تاپ ها کمی ساده تر شد .

امروزه در ساخت لپ تاپ های گیمینگ که نیازی به جابه جایی زیاد ندارند از بدنه های آلومینیومی استفاده می کنند ولی در لپ تاپ هایی مثل الترابوک ها از بدنه های پلاستیکی استفاده می کنند تا خریدارن به سادگی بتوانند آن را حمل کنند.

Rate this post

ارسال یک نظر