نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

Windows Defender

نحوه غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز

همه ی ما به خوبی از اهمیت آنتی ویروس آگاه هستیم ولی گاهی لازم است که آنتی ویروس ویندوز را غیرفعال کنیم. در واقع مهم ترین دلیلی که هر کاربری به فکر غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز می افتد این است که کرک ها توسط آنتی ویروس یک بدافزار تشخیص داده می شوند!

بنابراین لازم است به صورت موقت غیرفعال شود تا بتوانیم از کرک استفاده کنیم.

آیا میتوانیم آنتی ویروس ویندوز را حذف کنیم؟

مایکروسافت برنامه‌ی Windows Defender ( آنتی ویروس ویندوز ) را کاملا درون ویندوز تعبیه کرده و هماهنگ با آن ساخته است؛ طوری‌که ویندوز و ویندوز دیفندر کاملا وابسته به یکدیگر هستند. پس متاسفانه گزینه‌ای برای حذف آن نداریم.

خاموش کردن آنتی ویروس

اگر قرار است فقط یکبار وظیفه‌ی خاصی را با کامپیوتر خود انجام دهید و آنتی ویروس ویندوز مانع آن است، لازم نیست Windows Defender دائم غیرفعال شود و می‌توانید به‌طور موقت اینکار را انجام دهید.

برای غیرفعال کردن موقت این خصوصیت امنیتی ویندوز روی دستگاهتان می‌توانید از این راه اقدام کنید:

۱. منوی استارت را باز کنید.
۲. Windows Security را در این منو جست‌وجو کنید و گزینه اول آن را کلیک کنید.
۳. روی تب Virus & threat protection کلید کنید.
۴. در پایین قسمت Virus & threat protection settings گزینه‌ی Manage setting را کلید کنید.

تنظیمات Security

۵. با کلید کردن روی دکمه‌ی Real-time protection و تغییر آن به Off آنتی‌ویروس ویندوز غیرفعال می‌شود.

بعد از کامل کردن این مراحل ویژگی Real-time protection آنتی‌ویروس غیرفعال می‌شود و شما می‌توانید برنامه‌ی مورد نظرتان را نصب کنید یا کاری که قبلا به شما اجازه داده نمی‌شد را انجام دهید.

گر می‌خواهید دوباره Real-time protection فعال شود، می‌توانید مراحل قبل را انجام دهید و فقط در مرحله‌ی پنجم به‌جای خاموش کردن کلید Real-time Protection آن را روشن (On) کنید؛ یا می‌توانید با راه‌اندازی مجدد ویندوز این ویژگی را دوباره فعال کنید.

بااین‌حال راهکار بالا برای غیرفعال کردن دائم نیست و فقط هنگامی که می‌خواهید یک وظیفه‌ی خاص را توسط ویندوز انجام دهید، مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک نظر