نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10

نحوه پاک کردن فایل های اضافی پوشه temp در ویندوز 10

پوشه temp در ویندوز 10 یکی از بخش هایی است که اکثر کاربران این سیستم عامل هیچ اطلاعی راجب این بخش ندارند و یا به طور کلی توجهی به آن نمی کنند . سیستم عامل ویندوز 10 برای انجام برخی از دستورات از پوشه ای کمکی به نام temp استفاده می کنند. این موضوع باعث میشود که بعد از مدتی بخشی از هارد دیسک شما پر شود.

شما نیز اگر نمی دانید پوشه temp چیست و چه طور فایل های ساخته شده در آن را باید پاک کرد ، در ادامه این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد ؛ پس همراه ما باشید.

پوشه temp در ویندوز 10 چیست؟

پوشه Temp همانطور که از نامش پیداست، پوشه ای برای نگهداری فایل های موقت است. ممکن است فضای هارد شما پر شود و نیاز به ایجاد فضای خالی شوید. در این حال می توانید با پاک کردن فایل های اینچنینی که دیگر کاربردی ندارد، فضایی را برای خود فراهم سازید. در ادامه بیشتر با محتویات این پوشه و روش حذف آن آشنا می شویم.

کاربرد پوشه Temp چیست؟

در تمامی نسخه های ویندوز و در همه آن ها، پوشه ای به نام Temp وجود دارد اما کاربرد پوشه Temp چیست؟ این پوشه برای نگه داری فایل های موقتی ساخته شده است که برنامه ها برای انجام فرآیند خود به آن در ویندوز نیاز دارد. به طور مثال شما اقدام به نصب یک برنامه می کنید و یا در حال اجرای یک برنامه، ساخت پروژه و یا تبدیل فایل های مختلف هستید. در این زمان برنامه فایل هایی را برای انجام صحیح این کار ها در این فولدر می سازد که پس از اتمام کار به آن ها نیازی ندارد و باید آن ها را از این پوشه حذف کند.

چگونه محتویات داخل پوشه temp را پاک کنیم؟

برای حذف و پاک کردن محتویات داخل پوشه temp ابتدا کلید های ترکیبی win و r را فشار دهید. در کادر باز شده باید همانند تصویر زیر عبارت %temp% را تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید.

پوشه temp

شما به صورت مستقیم وارد پوشه temp میشوید و میتوانید به سادگی تمامی این بخش ها را پاک کنید.

4.9/5 - (40 امتیاز)

ارسال یک نظر