نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کارت گرافیک

نرم افزار نمایش اطلاعات کارت گرافیک

در مقاله قبلی چند مدل کارت گرافیک برای سیستم های خانگی پیشنهاد دادیم ، از طرفی ممکن است این سوال برای شما هم ایجاد شود که ، به چه صورت میتوانیم از نوع کارت گرافیک سیستم مطلع شویم؟

در این بخش از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، قصد داریم تا نرم افزار هایی به شما عزیزان معرفی کنیم که این نرم افزار ها به شما کمک می کنند تا اطلاعات کارت گرافیکتان را بدست بیاورید.

نرم افزار GPU-Z :

GPU-Z  نرم افزاری کوچک و بسیار قدرتمند به منظور بررسی دقیق ویژگی‌های کارت گرافیکی می باشد. به کمک نرم‌ افزار GPU-Z می‌ توانید اطلاعات بسیار دقیقی در مورد جزئیات فنی کارت تصویر خود به دست آورید.

برخی قابلیت های نرم‌افزار GPU-Z 

  • پشتیبانی از انواع کارت گرافیک
  • نمایش اطلاعاتی مانند: مقدار واقعی رم کارت گرافیک، نسخه دایرکت ایکس (DirectX) قابل پشتیبانی، کلاک GPU، پهنای باند (Bandwidth) و پهنای باس (Bus Width) کارت گرافیک، نوع حافظه (DDR2، DDR3 و …)، نسخه درایور کارت گرافیک

نرم افزار GPU Caps Viewer

GPU Caps Viewer یک نرم افزار کاربردی قدرتمند و در عین حال رایگان است بمنظور نمایش دقیق و صحیح مشخصات کارت گرافیک کامپیوتر است، به طور کلی، این ابزار به همه کاربران امکان می دهد پیکربندی دستگاه گرافیکی خود را مشاهده کنند، می توانید نه تنها نوع GPU ببینید، بلکه میزان کل حافظه را نیز بینید، در چه نسخه ای از درایور گرافیک نصب شده است، دمای فعلی کارت چقدر است و غیره، مشاهده کلیه پارامترهای اصلی OpenGL را در نرم افزار GPU Caps Viewer ببینید.

Rate this post

ارسال یک نظر