نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویندوز

نکاتی که قبل از نصب ویندوز باید به آن توجه کنید

نصب ویندوز همواره یکی از چالش های کاربران خانگی بوده است. برای برخی از عزیزان همچنان نصب ویندوز حکم یک هفت خوان رستم را دارد و ترجیح میدهند که یک متخصص کامپیوتر برایشان ویندوز را نصب کند. در کنار این موضوع عده ای دیگر از عزیزان هم هستند که دل را به دریا زده و خود دست به کار میشوند. پیش از شروع نصب ویندوز یک سری نکات وجود دارد که باید آن ها را بدانید و در صورت عدم رعایت نکردن آن ممکن است اتفاقات ناگواری برای اطلاعات سیستم شما رخ دهد.

به همین منظور در این آموزش تمامی نکاتی که قبل از نصب ویندوز باید به آن توجه کنید را جمع آوری کرده ایم.

پاک شدن اطلاعات درایو ویندوز

زمانی که ویندوز جدیدی را نصب می کنید ، تمامی اطلاعات اولیه موجود در درایو انتخاب شده پاک میشود. هر گونه عکس ، فیلم و  یا نرم افزاری که در آن درایو نصب شده باشد ، پاک خواهد شد. بهترین کار این است که از تمامی اطلاعات موجود روی سیستمی که دارید یک بک آپ تهیه کنید. ساده ترین روش برای اینکار انتقال اطلاعات به یک هارد اکسترنال یا فلش میباشد.

در مورد نرم افزار ها بهتر است که بعدا پس از نصب ویندوز آن ها را از اول نصب کنید.

دقت کنید که پس از نصب ویندوز تمامی پوشه های پیش فرض مثل پوشه دانلود ها ، داکیومنت و … همگی پاک خواهند شد.

نصب از طریق بوت کردن

شما میتوانید ویندوز را به صورت یک نرم افزار ، با دوبار کلیک کردن بر روی فایل نصبی آن ، بر روی سیستمان نصب کنید ولی اینکار باعث میشود که ویندوز قبلی پاک نشود و پس از انجام فرایند ، دو ویندوز بر روی سیستمان خواهید داشت !!!

بنابراین سعی کنید ویندوزتان را ری استارت کنید ، سپس وارد بایوس شوید و از آنجا مراحل بوت شدن از طریق فایل نصبی را ادامه دهید.

پشتیبانی سیستم از ویندوز

اگر ویندوز ضعیفی دارید ، در ابتدا مطمئن شوید که سیستم شما قادر است از ویندوز پشتیبانی کند یا خیر … گاها دیده شده است عزیزانی بر روی یک سیسم ضعیف ویندوز 10 نصب کرده اند و سیستم دچار کندی شدید شده است.

انتخاب درست ورژن

در ویندوز  ورژن های مختلفی وجود دارد ، برای مثال ورژن School که مخصوص مدارس میباشد . برای آنکه یک ویندوز استاندارد و کامل را داشته باشید ، سعی کنید نسخه enterprise  را نصب کنید.

نکته پایانی

موقع انتخاب درایو ویندوز ، یک بار درایو را فرمت کنید تا بعدا سیستم دچار مشکلی نشود. ( تذکر مجدد ، این عملیات باعث از دست رفتن اطلاعات موجود در آن درایو میشود)

Rate this post

ارسال یک نظر