نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

راهنمای خرید پاور کامپیوتر

نکات مهمی که برای خرید یک پاور خوب باید بدانید

قلب تپنده هر سیستم رو میزی بخش پاور آن میباشد و در واقع از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است. پاور برق را دریافت کرده و در سطح قطعات سیستم شما آن را پخش می کند . باتوجه به اینکه هر روزه سخت افزار ها در حال قوی تر شدن و قدرتمند تر شدن هستند ، پاور ها نیز باید قدرتمندتر و بادوام تر باشند .

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، تمامی نکات مهمی که برای خرید یک پاور خوب لازم است بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از کم توجهی های رایج در زمینه خرید قطعات رایانه ای ، این است که خریداران بخش زیادی از سرمایه را برای خرید کارت گرافیک ، پرادزنده و … صرف می کنند و در مقابل به خرید یک پاور ضعیف بسنده می کنند ؛ بنابراین به شما پیشنهاد میشود که اگر قصد خرید پاور خوب را دارید ولی هنوز نمیدانید که یک پاور خوب چه ویژگی هایی دارد ، این مقاله را از دست ندهید.

همچنین میتوانید برای راهنمایی و مشاوره با تیم پشتیبان فنی ما تماس بگیرید.

فاکتور اول – توانایی پاور

هر پاوری یک میزان مشخصی قدرت و توان خروجی دارد که به آن وات می گویند. پاورهایی که در حال حاضر در بازار یافت می‌شوند از ۲۰۰ وات تا ۱۸۰۰ وات تنوع دارند. شما باید توان تقریبی مورد نیاز (معروف به TDP) هر یک از قطعات فعلی یا آینده‌ی کامپیوترتان را بدانید تا بتوانید با جمع زدن آن‌ها، پاوری با قدرت مناسب انتخاب کنید.

راهنمای خرید منبع تغذیه - پاور کامپیوتر

 کارت گرافیک سهم‌ زیادی از مصرف برق کامپیوتر دارد و برای انتخاب پاور باید به آن توجه کرد. برای کامپیوتری که قرار نیست کار خاصی انجام دهد و بویی از کارت گرافیک مجزا هم نبرده است، یک پاور ۳۰۰ واتی به خوبی جوابگو خواهد بود. اما اگر یک سیستم گیمینگ دارید طبیعتا باید از یک پاور قدرتمند استفاده کنید.

عده‌ای تصور می‌کنند هر چه توان اعلام شده‌ی یک پاور کامپیوتر بیشتر باشد، برق بیشتری هم مصرف می‌کند. این موضوع را به تنهایی نمی‌توان بررسی کرد و باید میزان وات مورد نیاز مجموعه‌ی قطعات حاضر در کامپیوتر را در نظر گرفت. میزان مصرف برق یک کامپیوتر به مصرف تک‌تک قطعاتش بازمی‌گردد. این قطعات هستند که به میزان مورد نیاز خود، از برقی که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده می‌کنند.

فاکتور دوم – سوکت ها و پین های یک پاور

قطعات داخل کامپیوتر از طریق یک کابل به پاور متصل هستند و برق مورد نظر را از آنجا تهیه می کنند. این اتصال که به وسیله‌ی سوکت‌ها انجام می‌شود با تمام سادگی‌اش می‌تواند برایتان دردسر ایجاد کند؛ چرا که برخی سوکت‌ها جدید هستند و در پاورهای قدیمی وجود ندارند، یا اینکه پاور مدنظر شما از یک نوع سوکت خاص، به تعداد کمتری از مقدار مورد نیازتان ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین سوکت‌هایی که باید به آن‌ها دقت کنید، کانکتورهای برق مادربرد و کارت گرافیک هستند. 

آیا سنگین بودن پاور نشانه خوبی است ؟

یکی دیگر از راه های تشخیص یک پاور خوب ، سنگین بودن آن است. پاورهای قوی‌تر معمولا از خازن‌های بزرگ‌تر و چوک‌های سنگین‌تری استفاده می‌کنند که در وزن نهایی پاور تاثیرگذار است. به علاوه از آنجایی که فعالیت پاورها با تولید گرما همراه است، در پاورهای خوب از هیت‌سینک‌ (صفحه‌های دفع حرارت) ضخیم و فن‌های بزرگی استفاده می‌شود که به افزایش وزن محصول منجر می‌شوند.

Rate this post

ارسال یک نظر