نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

معرفی پردازنده گیمینگ

پردازنده های مناسب برای سیستم های گیمینگ

در بخشی دیگر از مناسب ترین پردازنده ها ، قرار است راجب پردازنده های گیمینگ صحبت کنیم. طبیعتا پردازنده های گیمینگ از نظر سرعت و عملکرد باید نسبت به سایر پردازنده ها ، برتری کامل را داشته باشند. در ادامه این مقاله به بررسی پردازنده های گیمینگ شرکت اینتل و شرکت AMD میپردازیم .

توجه کنید که سیستم های گیمینگ در رده های مختلفی قرار دارد ، به طوریکه شما قبل از اجرای یک بازی باید بر اساس سخت افزار موجود ، بازی در حال اجرا را تنظیم کنید. در ادامه پردازنده هایی که معرفی میشود برای سیستم های متوسط و رو به بالا تعریف شده است.

پردازنده Intel Core i5-9600K

این محصول یک پردازنده 14 نانومتری هست اما بخاطر تعداد هسته بیشتر و آنلاک بودن ، ارتقا قابل توجهی را نسبت به مدل های کم هزینه تر ارائه می کند.

از لحاظ کارکرد تک هسته ای مدل i5-9600K یکی از پرقدرت ترین CPUهای رده متوسط است.

اما از لحاظ multitasking به خوبی بعضی مدل های قیمت مناسب Ryzen نیست. همچنین بزرگترین مشکل این محصول قیمت آن است که برای یک CPU متوسط کمی بالاست.

پردازنده Intel Core i7-9700K

این پردازنده بر روی کاغذ یک تغییر کوچک را شامل می شود اما یک پردازنده 14 نانومتری و  unlocked با یک TDP یکسان و همان سرعت است.

اگرچه شرکت اینتل در این مدل تعداد هسته را افزایش داده و کارکرد تک هسته ای بهتر و بعضی قابلیت های مهم اورکلاک را ارائه می کند.

اگر شما به دنبال یک پردازنده گران قیمت هستید پس مدل i7-9700K مطمئنا انتخاب خوبی خواهد بود که کارکردی عالی داشته و از همه پردازنده های معمولی Ryzen از لحاظ سرعت برتر است.

پردازنده Intel Core i9-9900K

و آخرین پردازنده ای که به عنوان یک پردازنده گیمینگ معرفی میشود ، پردازنده Intel Core i9-9900K میباشد. این پردازنده غول تمامی پردازنده های اینتل است و تمام تلاش شرکت اینتل بر این اساس بوده است که با تولید این پردازنده از شرکت AMD جلو بزند.

به عنوان نتیجه گیری پایانی ، پردازنده i9-9900K  پردازنده ای گران قیمت می باشد و برای استفاده در سیستم های گیمینگ ، به شدت توصیه می شود.

پردازنده AMD Ryzen 5 2600X

پردازنده AMD Ryzen 5 2600X ، جزو پردازنده های میان رده با قیمت مناسب در نظر گرفته میشود . از خیلی از جهات این پردازنده در مقابل پردازنده های اینتل قوی تر و بهتر عمل میکند. با یک پردازنده 2600X شما یک سی پی یو 12 نانومتری با مجموع 12 هسته (6 هسته واقعی و 6 هسته مجازی) خواهید داشت که قابلیت باز شدن قفل دارد و تا حدی از i5-9600K ارزان قیمت تر است.

برخلاف مدل ارزان قیمت تر Ryzen 2200G و همه مدل های هسته ای اینتل، این محصول فاقد گرافیک های داخلی می باشد.

پردازنده AMD Ryzen 7 2700X

پردازنده Ryzen 7 2700X همانند مدل های مقرون به صرفه نسل دوم Ryzen ، بیشتر بر روی کارکرد چند هسته ای و مقرون به صرفه بودن مانور می دهد.

از لحاظ عملکرد این محصول تقریبا برابر با مدل i7-9700K است.

ین محصول مانند مدل 2600X همراه با یک خنک کننده بوده که این بار یک خنک کننده با کیفیت Wraith Prism دارای نورپردازی است.

بنابراین با اینکه باز هم به نظر میرسد پردازنده Ryzen کیفیت بهتری در برابر قیمت آن ارائه می کند اما ظرفیت overclocking آن به خوبی سری i7 یا i9 در لیست بالا نیست.

Rate this post

ارسال یک نظر