نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

Windows defender

چه ایراداتی در windows defender وجود دارد؟

سیستم windows defender برای محافظت از سیستم عامل و یندوز ارائه شد. windows defender از همان ابتدا همراه همیشگی هر نسخه از ویندوز بوده است به طوریکه امروز هم ویندوز های 11 و 10 از این برنامه محافظ استفاده می کنند. در واقع وظیفه اصلی windows defender محافظت است از سیستم شما در برار خطر های احتمالی است ؛ بنابراین میتوانیم بگوییم که windows defender به نوعی آنتی ویروس پیش فرض ویندوز هم محسوب میشود. قبل از آنکه به بررسی ایرادات و اشکالات windows defender بپردازیم بهتر است کمی بیشتر با آن آشنا شویم.

windows defender چیست؟

windows defender یک سیستم پیش فرضی است که با نصب ویندوز به صورت خودکار در پس زمینه پردازش های لپ تاپ یا کامپیوتر شما به کار خود ادامه میدهد. همانطور که بالاتر بیان شد ، به نوعی میتوانیم windows defender را آنتی ویروس هم در نظر بگیریم. windows defender از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آن ها میتوانیم به دیوار آتش یا همان Fire Wall اشاره کنیم.

ویروس ها، تروجان ها ، کرم ها و به طور کلی هر نوع بدافزاری باید از پروتکل های امنیتی windows defender عبور کند و پس از تایید در ویندوز اجازه اجرا شدند را دارند. در صورتی که تهدیدی شناسایی شود ، به سرعت پاک میشود.

چه ایراداتی  در windows defender وجود دارد؟

با همه این وجود تعداد زیادی از کاربران ویندوز به windows defender اعتمادی ندارند و ترجیح میدهند که از یک آنتی ویروس دیگر استفاده کنند. در ادامه به بررسی مشکلات windows defender می پردازیم.

ضعف در ساختار امنیتی

یکی از دلایل بی اعتمادی شرکت ها و سازمان ها نسبت به windows defender ضعیف بودن قدرت امنیتی آن است. در طی سال ها بارها شنیده ایم که کامپیوتر ها و یا لپ تاپ ها توسط ویروس های مختلف آلوده شده اند. شاید برای یک کاربر عادی این موضوع زیاد مهم نباشد و با یک بار نصب مجدد ویندوز مشکلش حل شود ، اما برای شرکت ها و سازمان ها حفاظت از اطلاعات مقوله ای جدی و بسیار مهم است.

چه ایراداتی  در windows defender وجود دارد؟

موضوع ضعف در ساختار امنیتی در همینجا پایان پیدا نمی کند بلکه بخش های دیگری نیز دارد که به شرح آن خواهیم پرداخت.

ویروس های اینترنتی

گاهی اوقات از طریق باز کردن یک سایت یا صفحه ای شما دچار مشکلات امنیتی میشوید . یکی از ایرادات بزرگی در در windows defender وجود دارد عدم پشتیبانی و حمایت کاربران در صفحات مرورگر است.

عدم تشخیص فرق بین ویروس و فایل های کرک

متاسفانه مشکل عدم تشخیص فرق بین ویروس و فایل های کرک یکی از چالش های همیشگی در Windows defender بوده است ،زیرا بلافاصله به عنوان یک ویروس شناسایی میشود و از روی سیستم شما پاک خواهد شد.

تحولات جدید در ساختار Windows defender

تا اکنون برخی از ضعف های Windows defender را بررسی کردیم و بدون شک ماکروسافت هم از این مشکلات آگاه است. این موضوع باعث شده است که ماکروسافت هم به دنبال ارتقا امنیت این سرویس باشد و بنابر آخرین اخبار Windows defender موجود در ویندوز 11 یکی از امن ترین سرویس ها برای محافظت اطلاعات است. البته باز هم منطقی تر است که سازمان ها و شرکت هایی که اطلاعات حیاتی و مهمی بر روی کامپیوتر و لپ تاپ دارند از یک آنتی ویروس ثانویه استفاده کنند.

Rate this post

ارسال یک نظر