نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

چگونه بفهمیم کدام نرم افزار بیشتر باتری استفاده می کند؟

چه نرم افزار هایی بیشترین مصرف باتری را دارند.

آیا می‌دانستید که برخی از اپلیکیشن‌ها به‌طور خاص به عنوان مصرف کننده بیش از حد باتری شناخته می‌شوند؟

به روز رسانی های سیستمی، برنامه ها و اپلیکیشن های جدید و غیره از جمله مواردی هستند که بر روی مصرف باتری گوشی، تاثیر منفی می گذارند. ولی بسیاری از برنامه ها و اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که این اتلاف مصرف باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

تمامی برنامه‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند باتری زیادی مصرف می‌کنند اما برخی از این برنامه‌ها مصرف باتری بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها دارند.

اسنپ چت / Snapchat

استفاده از دوربین گوشی، ارسال، دریافت فایل‌های حجیم تصویری و امکاناتی نظیر اینستاگرام باعث شده اسنپ چت از بی‌رحم‌ترین برنامه‌ها در استفاده از شارژ گوشی شود. تا جایی که ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید، ذره‌ای شارژ برای روشن ماندن گوشی‌تان ندارید.

اسنپ‌چت با ارسال مداوم نوتیفیکیشن نقش اساسی در خالی شدن باتری گوشی دارد.

یوتیوب / YouTube

برنامه‌ی یوتیوب عمدتا در گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض نصب شده. پس بهتر است بدانید که این اپلیکیشن در میان برنامه‌های پرمصرف کاربردی قرار می گیرد.

یوتیوب  به خاطر بر ارسال مداوم اعلان از صفحاتی که مشترک هستید، تماشای آنلاین فیلم به دلیل استفاده زیاد از اینترنت و روشن ماندن طولانی مدت صفحه‌ی نمایش شارژ گوشی را می‌خورد.

واتس‌اپ / WhatsApp

واتس‌اپ هم از آن دست برنامه‌هایی‌ست که در پس‌زمینه‌ اجرا می‌شود. مادامی که داخل برنامه باشید به سرعت شارژتان تمام می‌شود. در زمانی هم که برنامه در پس‌زمینه است با نمایش اعلان سهم زیادی در مصرف باتری دارد.

چگونه بفهمیم کدام نرم افزار بیشتر باتری استفاده می کند؟

ممکن است که در کنار موارد ذکر شده بر روی گوشی شما نرم افزاری باشد که بیشترین مصرف باتری را دارد. برای پیدا کردن لیست نرم افزار های پر مصرف مراحل  زیر را طی کنید:

برای شناسایی نرم افزار های پرمصرف گوشی خود ابتدا باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و سپس  گزینه Battery را انتخاب کنید.

در این بخش نموداری را مشاهده می کنید که میزان مصرف باتری در طول زمان آخرین شارژ کامل را نشان می دهد. سپس با کلیک بر روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه، منوی صفحه را باز کنید و سپس گزینه Usage alerts را انتخاب کنید، پس از چند لحظه اندروید، برنامه ها و اپلیکیشن هایی که میزان مصرف آن ها به حد غیر معمول و هشدار رسیده باشد را به شما نمایش خواهد داد.

Rate this post

ارسال یک نظر