نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

چگونه در اندروید حالت Safe Mode را فعال کنیم

حالت ایمن یا همان Safe Mode ساده‌ترین راه برای تشخیص مشکل در گوشی هوشمند و یا تبلت اندرویدی شما است زیرا برنامه‌های شخص ثالث را متوقف می‌کند. اگر در حالت ایمن بوت می‌شوید و متوجه جهش قابل توجهی در عملکرد شدید، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل یکی از برنامه‌های شخص ثالث شما باشد.

همچنین حالت ایمن به شما در عیب یابی کمک می‌کند و اگر فعال سازی Safe Mode عملکرد را افزایش نداد ، ممکن است مشکل از خود گوشی شما باشد و زمان آن رسیده است که آن را پیش یک تکنسین تعمیرات موبایل ببرید.

چه زمانی لازم است Safe Mode را فعال کنید؟

به طور کلی حالت ایمن معجزه نمی‌کند، اما می‌تواند به شما کمک کند تا اکثر مشکلات سخت افزاری را در طول مسیر ردیابی کنید. در ادامه برخی از دلایلی که سبب می‌شود که از Safe Mode جهت عیب یابی کمک بگیرید را شرح خواهیم داد.

  • ویجت‌های معیوب؛ اندروید ۱۲ و ۱۳ بیشترین استفاده را از ویجت‌ها میبرند و این ویجت‌ها در برخی از موارد دچار مشکل می‌شوند. اگر مشکلی دارید که در آن اطلاعات خاص یا کل ویجت نمایش داده نمی شود، وقت آن رسیده که حالت ایمن را فعال کنید.
  • خرابی برنامه؛ این مورد با ویجت‌های خراب همراه است، اما برنامه‌ها نیز می‌توانند خراب شوند. گاهی اوقات، ممکن است در برنامه‌های پس‌زمینه با خرابی مواجه شوید، و حالت ایمن می‌تواند به شما کمک کند بفهمید کدام برنامه‌ها بیشترین مشکل را ایجاد می‌کنند.
  • عملکرد کند؛ مسائل مربوط به عملکرد ریشه همه مشکلات اندروید است و می‌تواند نتیجه ترکیب دو مشکل اول باشد. اگر تلفن شما برای مدیریت برنامه‌هایش بیش از حد کار کند، ممکن است به طور کلی عملکرد کندی ارائه دهد.

چگونه Safe Mode را فعال کنیم؟

ممکن است تصور کنید که فعال کردن حالت ایمن و کار با آن کمی پیچیده باشد. اما جای نگرانی نیست و فعال کردن و کار با آن ساده‌ترین روش برای عیب یابی گوشی اندرویدی است. برای فعال کردن Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه های روشن/خاموش ظاهر شوند.
  2. روی Power Off ضربه بزنید و نگه دارید.
  3. نگه دارید تا زمانی که Reboot to safe mode را مشاهده کنید و سپس این گزینه را انتخاب کنید.

جمله بندی دقیق Reboot to safe mode ممکن است بسته به سازنده تلفن هوشمند شما متفاوت باشد، اما روند باید یکسان باشد.

Rate this post

ارسال یک نظر