نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

تبلت بخریم یا گوشی

گوشی بخریم یا تبلت

گوشی بخریم یا تبلت؟ هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خودشان را دارند و بهتر است پیش از خرید هر کدام، نسبت به کارایی تبلت و گوشی آگاه باشید.

تبلت ها می‌تونن یکی از بهترین جایگزین‌ها برای گوشی‌های هوشمند باشن. خیلی از مردم هم گوشی دارن و هم تبلت و از هر یک از اون‌ها برای کارهای خاصی استفاده می‌کنن.

با این‌ حال، شاید شما نتونین هم تبلت بخرین و هم گوشی. در این شرایط، به نظر شما تبلت بهتره یا گوشی موبایل؟

نوع استفاده

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای خرید گوشی‌های هوشمند یا تبلت باید بهشون دقت کنین، نوع استفاده خود شماست. مثلاً اگه می‌خواین خیلی کتاب آنلاین بخونین یا شب‌ها تا نصف‌ شب باهاش کار کنین، احتمالاً تبلت‌ها می‌تونن انتخاب بهتری باشن. به همین دلیل هم اگه براتون سؤال پیش میاد که برای چشم تبلت بهتره یا گوشی و خرید کدوم یک برای چشم مناسب‌تره، مطمئناً جواب، تبلت هست.

علاوه بر این، اگه می‌خواین دستگاهی بخرین که ازش برای تماشای دائم فیلم و سریال استفاده کنین و یا همیشه وب‌گردی کنین، باز هم تبلت گزینه مناسب‌تری برای شماست. اگرچه همه این کارها رو با گوشی هم می‌شه انجام داد، ولی اندازه نمایشگر کوچک اون باعث می‌شه که در طولانی‌مدت، چشم‌تون اذیت بشه.

از طرف دیگه، گوشی‌های هوشمند خیلی سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر هستن که باعث می‌شه بتونین ازشون در هر مکانی استفاده کنین. اگه می‌خواین دستگاهی بخرین که همه‌جا ببرینش و هرجایی ازش استفاده کنین، به نظر من گوشی‌ها می‌تونن انتخاب عاقلانه‌تری باشن.

در کل اینکه استفاده از گوشی برای استفاده روزمره بسیار ساده و راحت تر خواهد بود.

اندازه نمایشگر

طبیعتا اگر قصد دیدن فیلم را دارید و یا آنکه قرار است بازی کنید، هر چه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد، لذت بیشتری خواهید برد. در نتیجه تبلت ها برنده این رقابت هستند.

پردازنده و حافظه داخلی

شما باید دستگاهی بخرین که حافظه داخلی و رم بالایی داشته باشه تا علاوه بر داشتن سرعت بالا، بتونین برنامه‌ها و فایل‌های زیادی رو در اون ذخیره کنین و نگران خالی شدن شارژش هم نباشین. البته این موضوع تا حد زیادی روی قیمت تبلت یا موبایل تأثیر می‌ذاره.

هرچه هسته‌های پردازنده تبلت یا گوشی بیشتر باشه، مطمئناً سرعت اون هم افزایش پیدا می‌کنه. به همین دلیل هم باید توجه زیادی به این مسئله داشته باشین تا موقع خرید سرتون کلاه نره. به ‌خصوص اگه می‌خواین چندین کار رو به‌صورت همزمان انجام بدین، بهتره به این مسئله بیشتر دقت کنین. چون تبلت یا گوشی‌هایی که هسته‌های بیشتری دارن، عملکرد بهتری هم برای بازی‌های ویدیویی از خودشون نشون میدهند.

Rate this post

ارسال یک نظر