نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویندوز11

آیا به نسخه جدید ویندوز 11 میتوان اعتماد کرد؟

با توجه به اینکه قرار بود در هفته گذشته سیستم عامل ویندوز 11 به طور رسمی ارائه شود ، شرکت ماکروسافت دوباره بدقولی کرد و در نتیجه این سیستم عامل تا پاییز ارائه نخواهد شد ( البته با توجه حرف ها و وعده های اخیر ویندوز باز هم نمیتوانیم به این وعده اعتماد کنیم! ). در زمان حال یعنی 8 تیر ، این سیستم عامل به صورت غیر رسمی توسط منابع مختلفی ارائه شده است. برخی از کاربران و علاقه مندان ویندوز دچار تردید شده اند که آیا نسخه موجود از ویندوز 11 قابل اعتماد است یا خیر؟ به همین منظور ما در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی این سوال میپردازیم.

در واقع نسخه موجود از لحاظ ظاهر و شکل تفاوتی با آنچه که ماکروسافت وعده داده است ، ندارد ولی آیا از لحاظ عملکرد هنوز مطمئن نیستیم که آیا در حد نسخه رسمی عمل می کند؟

خبر ها حاکی از آن است که سیستم عامل ویندوز 11 به خاطر یک سری از باگ ها با تاخیر ارائه خواهد شد و نباید نسخه غیر رسمی فعلی را نصب کنیم.

در هر صورت کار عاقلانه ای است که تا زمان انتشار نسخه جدید صبر کنیم تا از لحاظ امنیت و عملکرد ویندوز 11 خیالمان جمع باشد.

نصب نرم افزار ها بر روی ویندوز 11

یکی از چالش هایی که برای ماکروسافت وجود دارد ، هماهنگ کردن ویندوز 11 با نرم افزار های قدیمی است . برای مثال سوالی که ذهن برخی از کاربران را درگیر کرده است ، این است که آیا آفیس نسخه 2001 بر روی ویندوز 11 قابل نصب است؟

همانطور که میدانید با ارائه نسخه ویندوز 10 این سیستم عامل قادر نبود بازی های قدیمی را نصب کند و همین موضوع ممکن است برای ویندوز 11 نیز پیش بیاید.

از طرفی دیگر برخی از منتقدان درخواست این موضوع را دارند که یک سری از نرم افزار ها به صورت رایگان باید همراه ویندوز 11 ارائه شود ؛ مثلا سیستم عامل لینوکس به صورت رایگان آفیس نسخه لینوکسی را ارائه و همراه با لینوکس نصب می کند در حالیکه در ویندوز شما باید به صورت مجزا آفیس را خریداری بفرمایید.

بهینه بودن و امنیت

بهینه بودن و امنیت دو بحث بسیار مهمی است که اصلا نمیتوانیم در زمان فعلی راجب آن نظر بدهیم. در واقع سیستم عامل ویندوز 11 تا زمانی که به طور رسمی ارائه نشود و مورد بررسی و تحت آزمایش قرار نگیرد ، نمیتواند ادعا کند که از ویندوز 10 امن تر و بهینه تر است.

همین موضوع از دلایلی است که کاربران را وادار می کند تا ارائه نسخه رسمی صبور باشند.

Rate this post

ارسال یک نظر