نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آموزش ماکروسافت ورد

ابزار های ویرایش متن در ماکروسافت ورد

اگر پس از نوشتن یک متن نستبا طولانی ، متوجه شده اید که متن شما دارای غلط های نگارشی است باید نسبت به ویرایش متن اقدام کنید . در متن های طولانی این کار بسیار زمان بر است و حتی ممکن است شما برخی از کلمات را نبینید و در نتیجه اشتباهات نگارشی در متن شما باقی بمانند. یا حتی ممکن است از کلمه خاصی بیشتر از 100 بار استفاده کرده باشید ، بنابراین اگر شما بخواهید صد مرتبه یک ویرایش را انجام دهید زمان قابل توجهی را از دست خواهید داد.

امروز در این آموزش ورد از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، قصد داریم تا بررسی کنیم که چگونه میتوانیم با ابزار های ویرایش به سادگی متون را اصلاح کنیم.

ابزار Find در ورد

یکی از ابزار های پرکاربرد در نرم افزار ورد ، ابزار Find میباشد. این ابزار در کمترین زمان ممکن کلمات و یا حتی جملاتی را که شما جست و جو می کنید را پیدا می کند. به کمک این ابزار به سادگی میتوانید کلماتی که اشتباه نوشتید و نیاز به اصلاح دارند را پیدا کنید و همچنین مطمئن خواهید بود که هیچ کلمه ای جا نخواهد ماند.

ابزار Replace در ورد

این ابزار در کنار ابزار find یکی از قابلیت های قدرت مند ورد محسوب میشود و عملا به کمک این ابزار شما با چند کلیک میتوانید ، کلمه را جانشین سایر کلمات بکنید.

این ابزار از دو بخش تشکیل شده است .

در بخش اول کلمات به ترتیب جایگزین میشود . در واقع ممکن است شما بخواهید برخی از کلمات ویرایش شوند نه همه ی آن ها . در نتیجه این ابزار مناسب شماست.

در بخش دوم تمامی کلمات به صورت یکجا جایگزین خواهد شد برای درک بهتر ، به تصویر زیر دقت کنید.

ابزار Replace در ورد

گزینه Replace : برای جایگزین کردن یک کلمه

گزینه Replace All : تمامی کلمات پیدا شده ، جا به جا میشوند.

گزینه Find Next : از کلمه فعلی عبور می کند و کلمه بعدی را پیدا می کند.

Rate this post

ارسال یک نظر