نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ری استارت شدن سیستم

مشکل ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر

اگر شما هم تجربه ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر را داشته اید ، این آموزش برای شماست. ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر میتواند دلایل جدی و بسیار مهمی داشته باشد که امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به بررسی آن می پردازیم.

گاهی اوقات ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر مشکل خاص و پیچیده ای نیست ولی حتی در خوش بینانه ترین حالت هم باید این مشکل مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد. همچنین در ادامه روش های حل این مشکل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دلایل سخت افزاری

یکی از اصلی ترین دلایل ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر ، میتواند مشکلات سخت افزاری باشد. این مشکلات در هر سیستم متفاوت است که به یک یک آن ها می پردازیم:

 داغ شدن CPU : اگر فن CPU شما دچار مشکل شده باشد با داغ شدن CPU دستگاه شما ریستارت یا خاموش میشود. در این موارد عملکرد فن CPU را بررسی کنید.

– Power : در برخی موارد نیز برق به سیستم شما بد میرسد که این مشکل از پاور است. کافیست یک پاور سالم روی دستگاه خود بگذارید و آن را تست کنید.

– MotherBoard : داغ شدن و خراب شدن مادربرد در اثر این داغی ممکن است سیستم شما را خراب کند.

 کارت گرافیک : تکان خوردن کارت گرافیک یا داغ شدن آن شاید باعث بروز این مشکل باشد.

با یک نتیجه گیری کلی میتوانیم تشخیص دهیم که داغ شدن بیش از اندازه سیستم میتواند از دلایل بروز این مشکل باشد ، بنابراین از ورودی و خروجی هوا و سالم بودن فن ها اطمینان حاصل کنید.

دلایل نرم افزاری

گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری هم باعث ری استارت شدن ناگهانی کامپیوتر می شود. از جمله این مشکلات میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

– نصب ناقص نرم افزار ها نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. با نصب ناقص یک نرم افزار ممکن است تغییراتی در رجیستری ایجاد شود که این مشکلات را بوجود بیاورد. با نصب یک ویندوز جدید این مشکل حل میشود.

– نصب ناقص درایور ها نیز ممکن است این مشکلات را بوجود بیاورد. کافیست یکبار تمامی درایور های خود را مجدد نصب کنید تا مشکل حل شود.

– تداخل برنامه ها با یکدیگر هم از جمله مسائل مشکل آفرین است. برخی برنامه ها ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند و سیستم را دچار مشکل کند. برای حل این مشکل، نرم افزار هایی که به تازگی نصب کرده اید را حذف کنید.

در صورت تمایل میتوانید برای رفع این مشکلات با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید.

Rate this post

ارسال یک نظر